مبارزه با رکود  شعار  سازمان صنعت, معدن و تجارت مازندران در سال 93 / ممنوع بودن فروش کالای خارجی در نمایشگاه های بهاره مازندران
مشروح گفتگوي اختصاصي مازند اصناف با دکتر محمد پور رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران :

مبارزه با رکود شعار سازمان صنعت, معدن و تجارت مازندران در سال 93 / ممنوع بودن فروش کالای خارجی در نمایشگاه های بهاره مازندران

<p style='text-align: justify;'>&nbsp;<span style='font-family: Tahoma; text-align: justify;'>در نمایشگاه های امسال برخلاف سالیان گذشته فروش اقلام خارجی ممنوع است هر چند ممکن است در گوشه و کنار نقضی صورت بگیرد اما توصیه و بنای ما بر روی فروش کالاهای ایرانی است.</span></p>

 اختصاصی مازند اصناف / حسن قربان زاده : به گزارش خبرنگار ما دکتر محمد محمد پور عمران رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مرکز استان در گفتگو با مازند اصناف به پرسش های مطرح شده پاسخ دادند که شرح این گفتگو به شرح ذیل می باشد: 

 

* مازند اصناف : چند نمایشگاه بهاره در استان برگزار خواهد شد؟

 

- تاکنون برگزاری 13  نمایشگاه در سطح استان قطعی شده و توصیه ی ما به سایر شهر ها و صنوف فروش فوق العاده و یا حراج است. البته باید بگویم که اصناف ملک ما نیست رسالت ما تشویق و توصیه است که بدان عمل خواهیم کرد.

 

باید به این نکته اشاره کنم که در نمایشگاه های امسال برخلاف سالیان گذشته فروش اقلام خارجی ممنوع است هر چند ممکن است در گوشه و کنار نقضی صورت بگیرد اما توصیه و بنای ما بر روی فروش کالاهای ایرانی است.

 

وی در بخش دیگری از پاسخ خود گفت: نمایشگاه های بهاره , طرح های نظارتی ؛ توزیع مرکبات و ... برای آن است که بتوانیم فضای مناسبی را برای بازار بوجود بیاوریم.

 

* مازند اصناف : علیرغم اینکه برخلاف سایر مراکز کشوری ما در ساری نمایشگاه دایمی نداریم برنامه ی شما برای حل این مسئله چیست؟

 

- تصور ما اینست که رقابت های ناسالم و بی فایده ی این شهر و آن شهر را نداشته باشیم. ما نمایشگاه دایمی قالئمشهر را یک فرصت برای استان دانسته و خلا های موجود در سایر نقاط استان را باید مرتفع ساخت.

 

وی در ادامه با توجه به فصل الخطاب خواندن قانون گفت : بنا به قانون برگزاری نمایشگاه تخصصی در استان منحصرا باید در نمایشگاه های دایمی هر استان برگزار گردد. البته ما خواسته ی مردم مرکز استان را به مراجع بالاتر اعلام نمودیم که این امر در حال بررسی است.

 

دکتر محمد پور در ادامه اذعان داشت: بر اساس مصوبه ی هیات وزیران راه اندازی مرکز همایشهای بین المللی در ساری در مسیر قانونی خود در حال طی مسیر است و صادقانه با نگاه مثبت به قضایا جا برای کار همه وجود دارد.

 

* مازند اصناف : در مرحله ی اول طرح حمایتی سبد کالا ما چند مشمول در سطح استان داشتیم؟چند سرپرست خانوار موفق به دریافت سبد کالا شدند؟ سهم مازندران از مشمولین مرحله دوم چند خانوار است؟ مهلت دریافت سبد کالا و تعداد مراکز توزیع در استان رانیز اعلام بفرمایید؟

 

- البته بغیر از بازنشستگان لشگری در استان 450.000 مشمول داشتیم که از این میان 410.000 سرپرست موفق به دریافت خانوار شدند. سهم مازندران در مرحله ی دوم 206.000 مشمول جدید است که میتوانند سبد حمایتی را از 170 مرکز توزیع در سطح استان دریافت نمایند.

دکتر محمد پور در ادامه افزود: در اآغاز مرحله ی اول این طرح یک دوره ی 15 روزه برای توزیع سبد کالا در نظر گرفته شد که با پیگیری استان این مهلت تا شب عید تمدید و سپس این امر در سراسر کشور تسری یافت.

 

* مازند اصناف : متصدی تامین و توزیع سبد کالا در استان با چه ارگان و نهادی بوده است؟

 

- باید به این نکته اشاره کنم که نه تامین و نه توزیع سبد کالا بر عهده ی دولت نبوده است بلکه تنها کار دولت نظارت بر حسن انجام این طرح در تامین و توزیع سبد کالاست. گفتنی است در بخش تامین اتحادیه های : فرآورده های لبنی , مرغ میهن , تولید کنندگان روغن , شرکت بازرگانی برنج و دام و طیور و در بخش توزیع فروشگاه های  کارکنان دولت , کارگزان, رفاه , اتکا و فرهنگیان متصدی امر بوده اند.

 

* مازند اصناف : مشکلات این طرح از نظر شما چه بوده است؟

 

- باید اشاره کنم که مشکلات ما از زمانی اغاز شد که مراکز تامین و توزیع اقلام سبد کالا به وظایف خود بدرستی و مطلوب عمل ننموده اند. البته ضمن تقدیر از این مراکز و اقرار به مشکلات بوجود امده فراموش نکنیم سالها بود که چنین شبکه ی توزیعی در کشور وجود نداشت و تحقق این مسئله خود یک سیستم پدافند غیر عامل در بحران است.

 

* مازند اصناف : بنظر شما طرح ها و برنامه های موفق سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در سال 92 چه بوده است؟ 

- به صورت موردی موارد زیر قابل اشاره است:

1- رشد صادرات در سال 92

2- گنجاندن برنج ایرانی در سبد های آتی کالا

3- عملکر موفقیت آمیز همکاران این سازمان در بحث مذیریت بحران در بارش برف چه در بحث واد اولیه شامل نان ؛ ارزاق و ... و چه در بحث اعزام 30 دستگاه لودر از معادن استان به مناطق مورد نظر

4- گسترش استفاده از ظرفیت توسعه ی ملی

5- ایجاد یک آرامش در بازار و مهار تورم در استان به نسبت وضعیت موجود در سایر نقاط کشور

 

* مازند اصناف : آیا برنامه ی نافرجام و یا ناموفقی هم در سال 92 داشتید؟ 

 

- امید ما این است که هیچ واحد صنعتی در استان دچار مشکل نشود اما باید اشاره کنم که خیلی از این  فعالان صنعتی با مشکلات معوقات بانکی و تعقیبات قضایی دست و پنجه نرم می کنند که امیدوارم این مساله هر چه سریعتر مرتفع گردد.

 

*مازند اصناف :  اصلی ترین برنامه و شعار شما در بخش صنعت,معدن و تجارت استان در سال 93 چیست:

 

- مبارزه با رکود در بخش های صنعت, معدن و تجارت استان

 

* مازند اصناف : در پایان ضمن تشکر از همکاری و لطف شما اگر توصیه و حرف ناگفته ای با اصناف استان دارید بفرمایید؟

 

- توقع ما از اصناف این است که در بازار با استراتژی صمیمیت با مشتری و رهبری قیمت در فروش کالا ها حرکت نمایند که این امر زمینه ساز تحقق اصل وفاداری مشتریان در بازار می باشد.


ارسال دیدگاه