جنگ نرم پیچیده‌ترین نوع جنگ علیه ارزش‌ها است
رئيس بسيج اساتيد دانشکده ملاصدرا رامسر:

جنگ نرم پیچیده‌ترین نوع جنگ علیه ارزش‌ها است

<p><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس بسیج اساتید دانشکده فنی ملاصدرا رامسر جنگ نرم را موثرترین و پیچیده&zwnj;ترین نوع جنگ علیه ارزش&zwnj;ها و امنیت یک کشور دانست.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس از رامسر، به همت بسیج اساتید دانشکده فنی ملاصدرا رامسر و همکاری دانشگاه پیام نور رامسر ظهر امروز همایش یک روزه مقابله با جنگ نرم با حضور مدیران و اساتید دانشگاه در سالن همایش اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر برگزار شد.

مسئول بسیج اساتید دانشکده فنی ملاصدرا رامسر با اشاره به اهداف و تشریح برنامه‌های این همایش گفت: همایش یک روزه دوره آموزشی جنگ نرم به میزبانی بسیج اساتید دانشکده فنی ملاصدرا رامسر تحت عنوان جنگ نرم با همکاری اساتید این دانشکده و دانشگاه پیام نور رامسر برگزار شد.

یوسف هاشمی افزود: در این همایش استاد ضابط‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل و احمدی قزوینی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد جویبار حضور داشتند.

هاشمی بیان داشت: اهداف و مبانی جنگ نرم، قدرت جنگ نرم جمهوری اسلامی ایران، ابزارهای جنگ نرم و پدیده‌های جنگ نرم در این همایش مورد بحث و هم‌اندیشی قرار گرفت که به عنوان یک اتاق فکر در بسیج اساتید دانشگاه محسوب می‌شود.

مسئول بسیج اساتید دانشکده فنی ملاصدرا رامسر با اشاره به اینکه این همایش تحت عنوان یک امتیاز پژوهشی از سوی وزارت علوم برای شرکت کنندگان محسوب خواهد شد گفت: اعطا مدرک و امتیاز پژوهشی این همایش منوط به برگزاری امتحان در پایان این همایش و کسب امتیاز است که پس از بررسی ازسوی وزارت علوم و تحقیقات اختصاص داده می‌شود.

وی درباره برگزاری اینگونه همایش‌ها گفت: در بحث بسیج اساتید به‌طور ماهانه جلساتی به‌صورت استانی برگزار و موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار می‌گیرد که در برنامه‌های بعدی در دستور کار قرار دارد.

هاشمی جنگ نرم را جنگی پیچیده‌تر و مشکل‌تر از جنگ سخت دانست و عنوان داشت: بنا به سخنان مقام معظم رهبری در سال 72 با عنوان شبیخون فرهنگی مطرح و نیاز بود زودتر این‌گونه همایش‌ها آغاز شود.

وی مهم‌ترین راه مقابله با جنگ نرم را منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: بنا به فرمایشات مقام عظمای ولایت، تقویت بصیرت، تقویت روحیه بسیجی، امید کامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است.

مسئول بسیج اساتید دانشکده فنی ملاصدرا رامسر ادامه داد: گروه‌های هدف در جنگ نرم رهبران، نخبگان و توده‌های مردم هستند که با پیشرفت علم و تجهیزات رسانه‌ای، جنگ نرم وسعت زیادی را در بر گرفته  و از تمام ابعاد یک اجتماع وارد می‌شود.

وی به استفاده آمریکا از جنگ نرم اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها با استفاده از جنگ نرم موفق به تغییر رژیم‌های سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک اسلواکی، قرقیزستان، اکراین و تاجیکستان شدند که در این دگرگونی‌های سیاسی بدون استفاده از ابزار خشونت و صرفا با تکیه بر قدرت جنگ نرم و رسانه، با تغییر در ارزش‌ها و الگوهای رفتاری و جنبش‌های مردمی قدرت‌های سیاسی را جابه‌جا کردند.

این مسئول تصریح کرد: انقلاب‌های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق رخ داد در واقع نمونه‌ای از جنگ نرم است.

این استاد دانشگاه، جنگ نرم را موثرترین،کارآمدترین، کم‌هزینه‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع جنگ علیه ارزش‌ها و امنیت یک کشور دانست و اذعان داشت: از آنجایی که نخبگان الگوی مردم هستند، دشمنان برای اینکه در جنگ نرم در برابر نخبگان و اندیشمندان پیروز شوند روش‌هایی از جمله، فریب و دست‌کاری در منطق مخاطب، تردید افکنی و جایگزینی منابع، طراحی ادبیات مناسب و الگوسازی از سبک زندگی غربی را در پیش می‌گیرند.

هاشمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری استادان دانشگاه و اساتید بسیجی را فرماندهان جنگ نرم دانسته‌اند گفت: باید بیدار و هوشیار باشیم تا نه تنها بر بصیرت خود بیافزاییم بلکه سبب افزایش بصیرت دانشجویان و در نهایت جامعه شویم که این امر با بصیرت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و پرورش فهمیده‌هایی در عرصه علمی و فرهنگی محقق می‌شود.

سرپرست دانشکده فنی ملاصدرا رامسر نیز با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارکه فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم گفت: موضوع ضرورت توجه به موضوع جنگ نرم در حوزه دانشگاه و در نهایت جامعه بسیار مورد اهمیت است.

یزدان شکوهی افزود: ما برای این کارگاه آموزشی از قبل هدف‌گذاری کردیم و معتقدیم که ضروری‌ترین چیز برای هر مدیر، استاد و دانشجو ضرورت آموزش است که این کار از وظایف ذاتی دانشگاه است که باید در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به این نکته که اساتید دانشگاه و نخبگان به علت الگو بودن خودشان هدف جنگ نرم هستند گفت: آینده دانشجویان و جوانان این کشور در دستان اساتید دانشگاه است و ضروری است آموزش‌های مقابله با جنگ نرم به این قشر به طور کامل و جامع آموزش داده شود.

سرپرست دانشگاه ملاصدرا رامسر طراحی جنگ نرم را  طراحی تبلیغات با استفاده از ابزار رسانه دانست و اذعان داشت: جنگ سخت فیزیکی و رو در رو است اما جنگ نرم جغرافیای آن افکار افراد و درون خانواده، شهرها دانشگاه است که به عینه مصداق‌ها را شاهد هستیم که ضروری است که در مرحله اول مدیران اجتماعی و اساتید دانشگاه این آمادگی را داشته باشند تا با آن مقابله کنند.

وی هدف این همایش‌ها را حساس کردن جامعه به این مهم دانست و گفت: ما باید جامعه را حساس کنیم که جنگ در درون خانواده شماست که در لباس‌های مختلف وارد شده است.

شکوهی با اشاره به اینکه کمرنگ بودن آموزش جنگ نرم یک دغدغه است گفت: باید با بررسی و تشکیل اتاق فکر و استفاده از نخبگان و آموزش همگانی و اراده همه مسئولان این امر را محقق سازیم.

سرپرست دانشکده فنی ملاصدرا رامسر با اشاره به اینکه رسانه نقس بسیار مهم و به‌سزایی در پیشبرد جنگ نرم دارد بیان داشت: همه باید تلاش کنیم تا با استفاده از این ابزار در تحقق اهدافمان گام برداریم.


ارسال دیدگاه