از ممنوعیت فروش عینک در چشم پزشکی ها تا دلایل عدم برخورد با آن!
اختصاصي/ در گفت و گو با قائم مقام دانشگاه علوم پزشکي مازندران مطرح شد

از ممنوعیت فروش عینک در چشم پزشکی ها تا دلایل عدم برخورد با آن!

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">در دستورالعمل ابلاغی صراحت قانونی وجود دارد که چشم پزشک، اجازه فروش عینک در مطب ها راندارند، اما آنها از یک ترفند قانون مدار استفاده کرده اند.</span></p>

اگر اخبار مازند اصناف را در چند روز اخیر دنبال کرده باشید، در پی فروش عینک در مطب های چشم پزشکی، اعتراض عینک سازان مرکز مازندران را به دنبال داشت. ما برای اطلاع از ممنوعیت قانونی این موضوع و اطلاع از چگونگی فروش عینک در چشم پزشکی ها، پاسخ را از دکتر خوش سرور قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران جویا شده ایم که در ذیل می خوانیم:


دکتر خوش سرور عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف، گفت: برابر قانون فروش عینک در مطب های چشم پزشکی ممنوع است.

 

وی در ادامه افزود: در دهه اخیر همواره بر سر صدور مجوز ساخت عینک میان وزارت بهداشت و اتحادیه های صنفی اختلافاتی وجود داشته است. از یک سو عینک سازان این حق را برای خود قائلند و از سوی دیگر وزارت بهداشت  از ده سال پیش اعتراض خود را آغاز کرده است.

 


وی علت اصلی اعتراض وزارت بهداشت را سلامت جامعه و حساسیت سلامت چشم عنوان کرد و اظهار داشت: نظام سلامت نیز این موضوع را تایید کرده است و این کش و قوس همچنان و پس از گذر 10 سال ادامه دارد و کسی هم نتوانسته است این موضوع را به درستی مدیریت و ساماندهی کند.


قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از این گفت و گو بیان داشت: در دستورالعمل ابلاغی صراحت قانونی وجود دارد که چشم پزشک، اجازه فروش عینک در مطب ها راندارند، اما آنها از یک ترفند قانون مدار استفاده کرده اند.

 

وی در ادامه اذعان داشت: از آنجا که اپتومتر(بینایی سنج) مجاز به ساخت و فروش عینک می باشد، لذا چشم پزشکان با بستن قراردادهای اجاره ای با آنها در مطب هایشان، اقدام به فروش عینک می کنند و این کار و این ترفند آنها را از برخورد بازرسان ما مصون ساخته است.

 

دکتر خوش سرور با اعلام اینکه اپتومترهای مستقر در مطب ها حتما باید دارای مدرک لیسانس باشند، افزود: ارائه اجاره نامه های واقعی و گاه هم سوری از سوی چشم پزشکان دست ماموران ما را بسته است و در واقع خودمان هم نمی دانیم باید چه برخوردی با این موضوع کنیم، اما در صورت مشاهده افراد عادی، منشی و یا اپتومترهای با مدرک زیر لیسانس حتما برخورد خواهیم کرد.


وی در پایان، علت اصلی این نابسامانی را سردرگمی و عدم شفاف سازی قوانین و نیز اختلافات وزارت بهداشت و صنف عینک سازان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان مربوطه، این مشکل کهنه که عمری ده ساله را پشت سر گذاشته است، خاتمه یابد.


انتهای پیام/

مجتبی قربانی


ارسال دیدگاه