«پاخور بازار» ویترین تبلیغات نامزدهای مجلس در مازندران

«پاخور بازار» ویترین تبلیغات نامزدهای مجلس در مازندران

با وجود پُررنگ شدن نقش تبلیغات در فضای مجازی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان اما همچنان واحدهای صنفی که در نقاطی پُرتردد و شلوغ شهرها قرار دارند و به قول بازاریان "پاخور"‌دارند کانون اصلی ستادهای انتخاباتی در مازندران است.

به گزارش مازنداصناف،در مباحث اقتصادی و بازار پاخور به تعداد افراد یا ترافیک ورودی به یک فروشگاه گفته می شود. پاخور شاخص مهمی است که نشان می دهد شما چقدر در جذب مشتریان به فروشگاه موفق هستد. با شمارش افرادی که وارد مراکز خرید می شوند می توان از معیارهای کلیدی دیگر که برای بقا در شرایط کنونی لازم است مانند ارزش متوسط هر تراکنش را محاسبه کرد.

در معادلات بازار و تجارت محاسه سود یک معیار کلیدی برای مدیران فروشگاه و مراکز خرید است و طبیعی است که مدیران فروش می خواهند فروش کلی و در نهایت سود خود را افزایش دهند به طوریکه آنها در هنگام خرید و ساخت مرکز تجاری اولین شاخص که به آن توجه دارند پاخور آن است چرا که برایشان داشتن مغازه بزرگ بدون مشتری به هیچ دردی نمی خورد خود پس با توجه به اینکه بدنبال افزایش درآمد خود هستند تلاش دارند که از پاخور مکان غفلت نکنند.

داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در مازندران با بهره گیری از این فرمول و فاکتور اقتصادی و بازاری سعی کردند واحدهای صنفی را به عنوان ستادهای انتخاباتی خود انتخاب کنند که از این مزیت بهره مند باشند تا بدین گونه بیشتر به چشم بیایند.

مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا از شهرستان های مازندران نشان می دهد ستاد انتخاباتی بیشتر داوطلبان در اطراف میادین اصلی و خیابان های شلوغ و پُرتردد شهرها قرار دارد. قارن و فرهنگ جز شلوغترین خیابان های شهر ساری به شمار می روند و ستادهای انتخاباتی متعددی در این خیابان ها مشغول به فعالیت هستند.

همچنین در قائمشهر یکی از سیاسی ترین و پُرتعدادترین داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه مازندران اکثر ستادهای انتخاباتی در واحدهای صنفی اطراف میدان طالقانی که در هسته مرکزی این شهر قرار دارد واقع است.

وجود ستادهای انتخاباتی در این نقاط که پاخور خوبی هم دارند ضمن اینکه این فرصت و فضا را برای داوطلبان فراهم می کند که از شیوه های تبلیغاتی متعدد برای معرفی داوطلب مورد نظر خود استفاده کنند از آن جمله سخنرانی ها و همایش های داوطلبان می توان نام برد که بدون اینکه نیاز به هماهنگی برای در اختیار گرفتن اماکنی همچون سالن های ورزشی داشته باشند از پیشخوان ستادهای انتخاباتی خود در میادین اصلی شهر استفاده می کنند و این برنامه های تبلیغاتی خود را اجرا می کنند.

همچنین استقرار ستادهای انتخاباتی در این نقاط برای رای دهندگان هم مناسب است و امکان دسترسی راحت تر به بروشورها و یا حضور در سخنرانی های داوطلبان را نیز برای آنها فراهم می کند.

 

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور بررسی شد و اعضای شورای نگهبان اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیستم بهمن ماه به وزارت کشور ارسال و اعلام شد.

براساس قانون سه مرحله برای بررسی صلاحیت‌ها شامل هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان پیش‌بینی شده است. در پایان فرصت تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تعداد نامزدهای تایید صلاحیت ۴۶۳ داوطلب از مازندران بود. در این میان برای ۱۲۴ نفر عدم تایید و ۴۱ نفر هم عدم احراز صلاحیت صادر شد.

بانوان تایید صلاحیت شده از این استان در انتخابات پیش رو ۳۶ نفر، معادل ۷.۹ درصد از کل نامزدها هستند.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۳۴ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع:  ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه