به گزارش مازند اصناف انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسهای باشد، ممکن است که کاملا نیز تابع سلیقه باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.
ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد در حالی که نسل جدید هیوندای الانترا پس از وقفه ای دو دهه ای (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در واقع نسل سوم هیوندای الانترا بود که البته با نام آوانته در کشورمان عرضه شد) به ایران بازگشت و به واسطه طراحی ظاهری اش که تابع همان امواج مورد علاقه طراحان هیوندای در چند سال اخیر بوده و به دلیل شباهت زیاد به برادر بزرگترش با نام سوناتای کوچک شهرت یافته است در حالی که کیا پس از تجربه موفقیت در نسل قبلی سراتو در نسل جدید آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است. البته این نسل سراتو هم شباهت هایی با کیا اپتیما دارد.
هیوندای الانترا مدل 2017 دارای یک جفت چراغ جلوی پروژکتوری باریک به همراه جلوپنجره ای عریض تر و شش گوشه ای زایه دارتر با قسمت های افقی است. در قسمت زیرین جلوی این خودرو نیز عناصری بومرنگ شکل برای جای گیری چراغ های مه شکن گرد تعبیه شده است.
نیم رخ این خودرو دارای خط کمری برجسته از روی گلگیر جلو، طراحی جدید ستون C و رینگ های آلیاژی 16 اینچی است در حالی که در قسمت پشت آن چراغ های عقب بزرگ با مجموعه LED جذاب و اسپویلری شیک به همراه طراحی سپر نوین به چشم می خورد. بدنه الانترای جدید یکی از ایرودینامیک ترین ها در کلاس خود است.
کیا سراتو مدل 2017 دارای تغییراتی همچون چراغ های کشیده جدید در قسمت جلو که جایگزین چراغ های بزرگ تر و گرد تر مدل قبلی شده اند و هم چنین نسخه ای کشیده تر و بهتر از جلوپنجره tiger-nose کیا و سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده به همراه چراغ های مه شکن و هواکش های بلند مصنوعی در هر طرف این خودرو تعبیه شده است. تغییرات قسمت پشت این خودرو به لنز تیره شده چراغ های عقب و قطعات LED جدید محدود می شود.
در طراحی کابین نیز الانترا تابع همان سبک سوناتا است در حالی که سراتو دارای طراحی منحصر به فردی نسبت به برادر بزرگ تر خود یعنی اپتیما دارد. اگرچه از نظر کیفیت کابین سراتو بهتر از الانترا است اما طراحی ادوات داشبورد و نشان دهنده ها جذابیت خاصی ندارد. همچنین طراحی صندلی ها و نیز غربیلک فرمان سراتو جذاب تر است.
همه این موارد در شرایطی است که سراتو از پیشرانه 2 لیتری 152 اسبی و الانترا از پیشرانه 2 لیتری 163 اسب بخاری بهره می برد و با وجود جعبه دنده هایی با عملکرد شبیه به هم و اختلاف وزن ناچیز اما الانترا در شتاب گیری 0.3 ثانیه از رقیبش برتر باشد.
این مشخصات نزدیک و ویژگی های شبیه به هم، در تجهیزات رفاهی نیز دیده می شود. اما با تمامی این اوصاف برتر محسوب شدن نام هیوندای نسبت به شریکش کیا، خوش نامی الانترا که از گذشته در ذهن ها باقی مانده و بازار دست دوم هیوندای می تواند برگ های برنده الانترا در بازار خودرو کشورمان باشد.
|
هیوندای الانترا 2000 نیوفیس |
کیا سراتو 2000 نیوفیس |
پیشرانه |
موتور 4 سیلندر |
موتور 4 سیلندر |
گیربکس |
شش سرعته تيپترونيک |
شش سرعته تيپترونيک |
حجم موتور |
1999 cc |
1999 cc |
دیفرانسیل |
جلو |
جلو |
سیلندر |
4 |
4 |
تعداد سوپاپ |
16 |
16 |
اسب بخار |
6500/163 |
6500/152 |
گشتاور |
4800/198 |
4800/194 |
وزن |
1194 kg |
1268 kg |
حداکثر سرعت |
200 km/h |
210 km/h |
شتاب |
10.2 |
10.5 |
مصرف سوخت |
7.1 |
7.5 |
ظرفیت مخزن |
50 |
50 |
استاندارد محیط زیست |
یورو 4 |
یورو 4 |
کیسه های هوا |
راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای |
راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای |
ترمز |
ABS - EBD - ESP - BAS |
ABS - ESP - EBD - BAS |
صندلی |
راننده برقی - چرم - گرمکن و سردکن |
قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت - گرمکن و سردکن |
تهویه مطبوع |
دستی - کنترل اتوماتیک سفارشی |
جداگانه برای سرنشینان جلو |
پنجره |
برقی |
برقی |
آینه |
برقی - گرمکن |
برقی |
چراغ |
روشن و خاموش شدن اتوماتیک سفارشی |
LED |
سایر |
5 گرمکن 2سردکن، فرمان 3حالته ، کول باکس، کروز کنتری ، سانروف ، سیستم کمکی پارک، اتوهلد، کیلس استارتر، سانروف، دی لایت، سیستم ولکام، کروز مموری صندلی، سنسور جلو |
شش ایربگ/مانیتور/فرمان سه حالته/5 گرم کن و 2سرد کن/کیلس استارتر/دنده پشت فرمان/صندلی راننده برقی/مموری صندلى راننده/سانروف/کولر دیجیتال دوال/ESP/سنسور جلو و عقب/دوربین عقب/زنون/دی لایت/سنسور نور/آیینه فتوکرومیک/آیینه تاشو برقی/سیستم ولکام/کول باکس/کروز/بلوتوث/دستور گفتارى/مه شکن عقب/ رادار نقطه کور |
قیمت (تیر 96) |
139 میلیون تومان |
134 میلیون تومان |
ایران جیب
ارسال دیدگاه