گلایه اصناف و بازاریان ساری از افزایش 1000 درصدی عوارض کسب و بیشه شهرداری
اختصاصي/ رئيس اتاق اصناف ساري خبر داد

گلایه اصناف و بازاریان ساری از افزایش 1000 درصدی عوارض کسب و بیشه شهرداری

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اتاق اصناف ساری از گلایه و نارضایتی اصناف و بازاریان ساری نسبت به افزایش یک هزار درصدی عوارض کسب و بیشه از سوی شهرداری خبر داد.<br /> </span></p>

عباس رمدانی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف از افزایش یک هزار درصدی عوارض کسب و بیشه (عوارض صنفی شهرداری) اصناف و بازاریان ساری خبر داد.

وی ضمن اشاره به نارضایتی اصناف مرکز استان از این تصمیم، افزود: شیب یکباره عوارض صنفی از سوی شهرداری ساری، موجب گلایه بازاریان شده است.

رئیس اتاق اصناف ساری تصریح کرد: اصناف و بازاریان مرکز استان، گلایه از پرداخت عوارض صنفی ندارند، بلکه اعتراض آنان نسبت به افزایش بیش از یک هزار درصدی آن است.

رمدانی در ادامه متذکر شد: البته پرداخت عوارض کسب و بیشه به گذشته های دور بر می گردد، و آن به زمانی بر می گردد که اصناف تحت پوشش شهرداری ها بودند و در قبال صدور مجوز کسب، عوارضی را سالیانه به شهرداری ها پرداخت می کردند.

وی اضافه کرد: با تشکیل و مستقل شدن اتاق های اصناف، واحدهای صنفی تحت پوشش این اتاق ها قرار گرفتند و پرداخت عوارض به شهرداری ها، اجحاف در حق بازار است.

عباس بابازاده نیز در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: در مورد اخذ عوارض کسب و بیشه از سوی شهرداری ها، مصوبه قانونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: لذا بر این اساس، شهرداری ها حق اخذ عوارض صنفی از واحدهای صنفی را ندارند.

نائب رئیس اتاق اصناف ساری در پایان تصریح کرد: هر چند در گذشته، مرجع صدور پروانه کسب واحدهای صنفی شهرداری ها بوده اند؛ اما در حال حاضر این وظیفه، برابر قانون در اختیار اتاق های اصناف است و اگر قرار باشد عوارض کسب و بیشه از واحدهای صنفی اخذ شود؛ مرجع آن اتاق اصناف است نه شهرداری ها.


گفتنی است این کش و قوس ها در حالی است که شهرداری ساری، این روزها با نصب بنرهای تخفیف استثنایی عوارض کسب و بیشه ویژه بازاریان، به دنبال ایجاد رغبت و موج در جمع بازاریان جهت اخذ عوارض صنفی است.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه