در دولت یازدهم مجوزهای ایثارگری لغو شد/ بیمه رانندگان آژانس توسط دولت یازدهم قطع شد

در دولت یازدهم مجوزهای ایثارگری لغو شد/ بیمه رانندگان آژانس توسط دولت یازدهم قطع شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">قربانی خواه درباره بیمه رانندگان شاغل در واحدهای اتومبیل کرایه اظهار داشت: در دولت قبل طرحی ارائه و اجرا شد که طی آن رانندگان شاغل در این واحدها با 50 درصد تخفیف از سوی دولت بیمه می شدند که یکی از حمایت های قابل تقدیر از دولت گذشته بود.&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ قاسم قربانی خواه رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه درباره واحدهای بدون مجوز این صنف و راه های تشخیص این واحدها از واحدهای مجاز به خبرنگار تراز گفت: شهروندان برای اطلاع از لیست واحدهای مجوز دار هم می توانند از اتحادیه استعلام کرده و هم از واحدهای دارای مجوز، کد شناسایی آن واحد را طلب کنند. وی در ادامه افزود: هر واحدی که کد شناسایی ندارد بدون مجوز بوده و از نظر اتحادیه متخلف است. قربانی خواه با اشاره به سهمیه کارت سوخت در گذشته این موضوع را یکی از امکانات اتحادیه دانسته و تصریح کرد: در حال حاضر با جمع آوری کارت سوخت، تنها امتیاز اتحادیه برای واحدهای دارای مجوز آرم طرح ترافیک است که این امتیاز نیز به دلیل عدم افزایش سهمیه اتحادیه در سال های گذشته به واحدهای جدید تعلق نمی گیرد.


رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه درباره تعداد این طرح ترافیک ها اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار طرح ترافیک به اتحادیه تعلق می گیرد که برای اداره واحدهای فعال کافی نبوده و حداقل به ۲ تا ۳ هزار طرح دیگر نیاز داریم. قربانی خواه با اشاره به فعالیت حدود ۱۷۰۰ واحد صنفی دارای مجوز در سطح تهران ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد صنفی نیز به صورت غیر مجاز در حال فعالیت هستند که اتحادیه درصدد جمع آوری و پلمپ این واحدها است. وی درباره دلایل عدم اخذ مجوز از سوی برخی از واحدهای صنفی گفت: شرایط اخذ مجوز سخت بوده و همین مسئله باعث شده است تعداد زیادی از این واحدها توانایی فراهم کردن شرایط لازم برای دریافت جواز کسب را نداشته باشند.


قربانی خواه درباره بیمه رانندگان شاغل در واحدهای اتومبیل کرایه اظهار داشت: در دولت قبل طرحی ارائه و اجرا شد که طی آن رانندگان شاغل در این واحدها با ۵۰ درصد تخفیف از سوی دولت بیمه می شدند که یکی از حمایت های قابل تقدیر از دولت گذشته بود. وی افزود: متاسفانه دولت یازدهم این روند را ادامه نداد و در حال حاضر فقط کسانی که در دولت گذشته برای اینکار ثبت نام کرده بودند می توانند بیمه خود را با استفاده از این تسهیلات پرداخت کنند.


این فعال صنفی اضافه کرد: اگر دولت یازدهم مانند دولت گذشته شرایط بیمه رانندگان را فراهم کند قطعا مورد استقبال اتحادیه قرار می گیرد چرا که در حال حاضر نیز، روزانه تعداد زیادی از رانندگان با درخواست بیمه به اتحادیه مراجعه می کنند که متاسفانه ما در این زمینه نمی توانیم به آن ها کمکی کنیم. رئیس اتحادیه اتومیل کرایه با انتقاد از عدم حمایت دولت از اتحادیه های صنفی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت های دولت رغبت به انجام فعالیت های صنفی به خصوص حوزه فعالیت ما کاهش یافته است که عدم حمایت دولت از این اتحادیه ها با توجه به نقش بالای اتومبیل های کرایه در سیستم حمل و نقل تاسف آور است.


قربانی خواه با اشاره به نظارت سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف بر عملکرد اتحادیه اتومبیل کرایه خاطر نشان کرد: بازرسی اتحادیه نیز بر فعالیت واحدهای صنفی فعال در سطح شهر به صورت محسوس و از طریق گشت های خودرویی نظارت دارد.


وی درباره ظرفیت افزایش تعداد واحدهای فعال در سطح شهر تهران افزود: با توجه به افزایش هزینه ها و شرایط سخت اخذ مجوز، فعالان این حوزه اگر سرمایه خود را به جای ورود در این صنف در بانک سپرده گذاری کنند درآمد بیشتری خواهند داشت. رئیس اتحادیه مذکور تصریح کرد: متاسفانه در دولت یازدهم مجوز ایثارگری که به افراد ایثارگر متقاضی ارائه می شد قطع شده که این موضوع باعث شده است کسی با قوانین و شرایط موجود توان دریافت مجوز فعالیت را نداشته باشد.


وی درباره دلایل انجام این کار گفت: به نظر می رسد سازمان صنعت با انجام این کار قصد داشته خود را از دادن جواز به ایثارگران خلاص کند. قربانی خواه ضمن اعلام آمادگی برای بازگشت وضعیت به روال گذشته تصریح کرد: ما از حق ایثارگران و دادن مجوز به این قشر استقبال می کنیم چرا که با ورود این عزیزان، این صنف نیز دارای رونق شده بود اما متاسفانه سازمان صنعت از اواخر سال ۹۳ با اعطای مجوز ایثارگری مخالفت کرد.


رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه درباره شرایط سخت اعطای جواز کسب به این صنف بیان داشت: امروز خرید ۴۰ متر مغازه و داشتن ۱۰۰ متر پارکینگ شرایط بسیار سختی را برای متقاضیان حضور در این صنف رقم زده است. وی افزود: در طول ۴ سال گذشته فقط ۴ نفر در کل تهران موفق به اخذ جواز فعالیت در اتحادیه اتومبیل کرایه به صورت عادی شده اند و اکثر مجوزها در گذشته متعلق به جواز ایثارگری بوده که با قطع این نوع مجوزها می توان گفت: عملا از سال گذشته مجوزی صادر نشده است.



قربانی خواه با بیان این نکته که برای فراهم کردن شرایط و زمینه های دریافت مجوز از این اتحادیه به رقمی حدود یک میلیارد تومان نیاز است تصریح کرد: الان شرایط به گونه ای است که جوازهای صادرشده توسط اتحادیه متعلق به همان ملک بوده و در صورت اجاره ای بودن ملک با تغییر مکان آن واحد، جواز نیز باطل خواهد شد. بر این اساس افراد متقاضی جواز تلویحا مجبور به خرید ۴۰ متر واحد تجاری هستند.


وی با انتقاد از قوانین جدید خاطرنشان کرد: در قوانین جدید علاوه بر اینکه برای ایثارگران هیچ تسهیلاتی پیش بینی نشده است حدود صنفی نیز برای واحدهای فعال برداشته شده و دیگر نیازی به رعایت فاصله ۲۰۰ متری بین دو واحد صنفی وجود ندارد که این موضوع مشکلات عدیده ای را برای واحدهای صنفی و مردم ایجاد کرده است.


رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه با اشاره به عدم شمول قوانین اصناف به عطف ماسبق افزود: برخی از واحدهای صنفی به دلیل اینکه در سال های بسیار دور مجوز فعالیت گرفته اند قوانین جدید بر آنها تاثیری نداشته و گاها شاهد فعالیت واحدهایی با حداقل امکانات موجود هستیم که تا زمان عدم تغییر مکان آن واحد همچنان قوانین قبلی برای آنها صادق است.


وی با انتقاد از عدم حمایت نهادهای ذیربط از اتحادیه تصریح کرد: به دلیل کمبود امکانات، حتی در صورت صدور مجوز نیز اتحادیه از صاحبان واحدهای جدید تعهد محضری می گیرد که از اتحادیه درخواست آرم و طرح ترافیک نداشته باشند. این فعال صنفی در این باره اضافه کرد: سال هاست سهمیه طرح ترافیک ما حدود ۱۰ هزار طرح بوده و هیچ تغییری نکرده است.


قربانی خواه درباره پیشنهادات اتحادیه برای تسهیل شرایط موجود افزود: ما پیشنهاد دادیم که شرایط پارکینگ کمی سهل تر شود که اداره اماکن با این مسئله موافقت نکرد برای همین هم تایید نهایی پارکینگ به اداره اماکن واگذار شد. وی ادامه داد: در گذشته یکی از شرایط پارکینگ، تجاری بودن آن بود که در حال حاضر قید تجاری بودن آن حذف شده است اما به هرحال شما محاسبه کنید تهیه ۱۰۰ متر پارکینگ در تهران چه هزینه ای خواهد داشت؟


رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه در باره روش محاسبه کرایه در تاکسی سرویس ها گفت: کرایه های موجود ورودی مشخصی دارد و مابقی آن نیز بر اساس دقیقه محاسبه می شود. وی در مورد شبانه روزی بودن واحدهای صنفی افزود: شبانه روزی بودن بودن این واحدها اختیاری است که اکثر واحدهای ما به جز آنهایی که در مجتمع های تجاری هستند به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.


قربانی خواه درباره عواقب پلمپ واحدهای بدون مجوز ادامه داد: این واحدها فقط باید هزینه پلمپ و فک پلمپ را پرداخت کنند. البته طبق قانون اماکن باید واحدهای بدون مجوز را راسا پلمپ کند که چون اداره اماکن در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده است خود اتحادیه در حال اقدام است که نامه پلمپ حدود ۲۰۰ واحد آماده شده است.


وی در خاتمه با توصیه به کسانی که برای اخذ مجوز فعالیت در این صنف تمایل دارند گفت: بهتر است افراد در ابتدا از شرایط اخذ مجوز مطلع شده و در صورت دارا بودن این شرایط که ۴۰ متر ملک تجاری با پایان کار و ۱۰۰ متر پارکینگ است مبلغ ۸۰ هزار تومان حق بازدید را به حساب اتحادیه واریز کرده و کارشناسان اتحادیه بعد از بازدید و تایید واحد تجاری و پارکینگ پرونده را به کمیسیون فنی اتحادیه ارجاع می دهند که در صورت کامل بودن مدارک و مهیا بودن شرایط به اداره اماکن معرفی خواهند شد.

 

 

 

 


ارسال دیدگاه