فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای سعی در حذف واحدهای صنفی سنتی دارند/بی برنامگی در اجرای نمایشگاه ها به بازار فشار می اورد
اختصاصي/ رئيس اتاق اصناف آمل

فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای سعی در حذف واحدهای صنفی سنتی دارند/بی برنامگی در اجرای نمایشگاه ها به بازار فشار می اورد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">بسیاری از ارگانها بجای آنکه در جشنواره ها و نمایشگاه های فصلی و سالانه خود به عرضه و نمایش توانمندی ها و دستاورد های خود اقدام نمایند به عرضه و برپایی نمایشگاه کالاهای صنفی تن می دهند و این اقدام ضربه، به بازار و بازاریان است.</span></p>

غلامرضا حمیدی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازنداصناف گفت: علی رغم مشکلات و نگرانی های حال حاضر بازار، حرکت ها و سیاست های غیرمسئولانه سبب دامن زدن به این مشکلات می شود.


وی تصریح کرد: وجود شرکت های بزرگ و زنجیره ای که اساس واحدهای صنفی سنتی را به خطر می اندازند، در حال خارج کردن واحدهای صنفی از گردونه کار هستند.


رئیس اتاق اصناف آمل تاکید کرد: این شرکت های زنجیره ای که اساسا بدون مجوز هستند، سعی در حذف واحدهای صنفی سنتی دارند.


حمیدی خاطر نشان کرد:با وجود اینکه 18 هزار واحد صنفی در آمل که هر کدام منابع دست نخورده و ارزشمندی قلمداد می شوند، بدون هیچ چشم داشتی بسیاری از مشکلات اشتغال این شهر را از میان بر می دارند؛ اما متاسفانه مورد بی مهری بعضی مسئولان نیز قرار می گیرند.


وی در ادامه دلیل اصرار بر گسترش فروشگاه های زنجیره ای علیرغم عرضه و فروش کالاهای نامرغوب، تاریخ گذشته، و کالاهای وارداتی را غیرمنطقی دانست و افزود: این موضوع با حقوق مردم و فرمایشات رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی فاصله دارد.


رئیس اتاق اصناف در ادامه سخنانش و با اشاره به اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی هم باید به کالاهای داخلی توجه داشت و هم باور مثبت به تولیدات داخل را گسترش داد، اذعان داشت: این در صورتی است که در نمایشگاه ها و فروشگاه هایی از این دست شاهد عرضه کالاهای چینی به دست مردم هستیم.


حمیدی در ادامه به بی برنامگی در برپایی نمایشگاه ها در آمل و اثرات ناشی از ان بر بازار اشاره کرد و افزود: بسیاری از ارگانها بجای آنکه در جشنواره ها و نمایشگاه های فصلی و سالانه خود به عرضه و نمایش توانمندی ها و دستاورد های خود اقدام نمایند به عرضه و برپایی نمایشگاه کالاهای صنفی تن می دهند و این اقدام ضربه، به بازار و بازاریان است.


وی از برپایی دو نمایشگاه نیروی انتظامی و پاییزه در مرداد و شهریور سال جاری انتقاد کرد و اعلام داشت: اجرای دو نمایشگاه در دوماه متوالی فشار بر بازاریان در این فضای رکود و تحریم است. آیا اجرای دو نمایشگاه در این مدت کوتاه بی مهری به بازاریان نیست؟ حتی متاسفانه حوزه نظارت اصناف در این نمایشگاه ها هم دیده نمی شود.


حمیدی در پایان ضمن اشاره به کاهش تخلفات صنفی بویژه در خبازی ها در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به همکاری جهاد کشاورزی، اداره بازرگانی و اتاق اصناف و مشارکت اتحادیه های صنفی ما هیچ گونه کمبودی در سطح شهر نسبت به کالاهای تنطیم بازار نداریم.

 

انتهای پیام/

مجتبی قربانی




ارسال دیدگاه