افزایش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی در مازندران
مدير جهاد کشاورزي قائم‌شهر خبر داد

افزایش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی در مازندران

<p><span style="font-size: larger;">مدیر جهاد کشاورزی قائم&zwnj;شهر گفت: هزینه&zwnj;های تولید محصولات کشاورزی در مازندران افزایش یافت.</span></p>

به گزارش مازند اصناف فرزین فرهادی بعد از ظهر امروز در مصلی جمعه این شهرستان با ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله جهاد کشاورزی، اظهار کرد: بیمه کشاورزی دارای مزایای بسیاری برای کشاورز است، زیرا محصولات کشاورز در برابر بلایای طبیعی بیمه می‌شود، اما تاکنون استقبال چشم‌گیری در زمینه بیمه کشاورزی انجام نشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته چهار مرکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستان‌های شهرستان فعالیت می‌کردند، افزود: در سال گذشته اعتبار عمرانی جهاد کشاورزی قائم‌شهر نزدیک به 2.5 میلیارد تومان بود و بخش عمده‌ای از پروژه‌ها از منابع ملی تأمین شدند.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته، چهار پروژه زیربنایی، تجهیز و نوسازی شالیزاری در روستاهای ابجر، پایین‌رستم، پاشاکلا و افراکتی اجرا شد، خاطرنشان کرد: از منابع ملی پوشش بتنی کانال‎های آب‎های زراعی در روستاهای دوک فاز اول آن به اتمام رسید و تا پایان تیرماه امسال فاز دوم آن نیز انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: پروژه‌های پوشش بتنی کانال‌های انتقال آب روستاهای ذیلت، کاسگرکلا انجام شد، همچنین از اعتبارات استانی هفت روستا تحت پوشش بتنی کانال‌های انتقال آب در روستاهای بالا و پایین لموک، سوخته‎کلا، حاجی‌کلا، میرکلا، عیسی‎آباد و کاسگرکلا انجام شد.

فرهادی ادامه داد: پلی در روستای نماورکلا احداث شد و در روستاهای چپی، چمازکتی و افراکتی عملیات شن‌ریزی جاده‌های دسترسی به مزارع انجام شد.

وی تاکید کرد: کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی یکی از دغدغه‌های مهم جهاد کشاورزی است که دولت تلاش می‌کند تا شرایطی ایجاد کند مشکلات موجود برطرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه در مازندران نسبت به استان‌های دیگر با افزایش هزینه تولید محصولات کشاورزی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: دولت با تشکیل شرکت‌های مکانیزاسیم و تأمین ادوات لازم کشاورزی، هزینه‌ها را تا حدودی کاهش دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه کسانی که توانایی تشکیل شرکت مکانیزاسیم را دارند، از اعتباراتی که در این راستا وجود دارد استفاده کنند، اضافه کرد: از طریق تشکیل شرکت‎های مکانیز می‌توانیم ضریب استفاده از مکانیزاسیم را افزایش دهیم.

فرهادی در پایان گفت: قائم‌شهر دارای 150 سورتینگ، 400 هکتار برنج، 168 واحد پرورش گوشت سفید فعال، 44 واحد صنعتی فعال اعم از گاو و گوسفند و 350 واحد دام‌داری کوچک صنعتی است که در روستاها فعالیت دارند.

 

فارس


ارسال دیدگاه