قیمت معروف‌ترین دوربین‌های کامپکت در بازار+جدول عکس‌دار

قیمت معروف‌ترین دوربین‌های کامپکت در بازار+جدول عکس‌دار

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>طی چند سال اخیر، خرید و فروش دوربین&zwnj;های کامپکت به دلیل مهمترین مزیت استفاده&zwnj;شان، یعنی جمع و جور بودن بسیار رونق پیدا کرده&zwnj;است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بازار خبر، طی چند سال اخیر، خریدوفروش دوربین‌های کامپکت به دلیل مهم‌ترین مزیت استفاده‌شان، یعنی جمع‌وجور بودن بسیار رونق پیدا کرده است.

 

از سوی دیگر با استقبال افراد از خرید این نوع مدل‌ها، شرکت‌های مختلف اقدام به عرضهٔ انواع و اقسام طرح‌ها کرده‌اند که همین امر می‌طلبد تا در هنگام خرید حسابی با حواس جمع و دقت لازم عمل کرد.


اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت و اصولاً هم کم پیش می‌آید تا مورد غفلت قرار بگیرد، برند است.



کنون و سونی و نیکون سه برند مطرح در بین عموم دوربین‌های بازار هستند و در خصوص خرید دوربین‌های کامپکت هم علاوه بر سه برند نامبرده شده، فوجی فیلم جزء پردرخواست‌ها هستند که می‌توانند نمونه‌های خوش قیمت و البته متنوع‌تری را در اختیار مشتریان قرار دهند.



بدون شک در خرید این نوع از دوربین‌ها هم مانند سایر دوربین‌ها و به‌تبع سایر خرید سایر محصولات، باید اولویت را بر نیاز قرار داد و با توجه به آن خرید کرد.



در میان مدل‌های کامپکت انواع مدل‌های کوچک و ظریفی می‌توان یافت که اگرچه حمل‌ونقل آن‌ها بسیار راحت‌تر از سایر مدل‌های دیگر است اما نمی‌توان انتظار داشت که همچون مدل‌های بزرگ‌تر دارای قدرت زوم بیشتر باشند و یا دارای وضوح بیشتری باشند.



توجه داشته باشید همان‌طور که تأکید شد، دلیل انتخاب دوربین‌های کامپکت جمع‌وجور بودن آن‌هاست، بنابراین سعی کنید دوربین‌هایی انتخاب کنید که از مقاومت بیشتری برخوردار هستند تا همین حمل‌ونقل آسان باعث نشود تا آسیب ببینند.



اگر جزء آن دسته از کاربرهایی هستید که حتماً برایتان امکانات مجهز مهم است، پیشنهاد می‌شود که  به سراغ شبه SLR ها بروید که به‌صورت فلسفی نزدیک به مدل‌های کامپکت هستند، اما لنزهایی قدرتمند از D-SLR ها را نیز به ارث برده‌اند و البته جثهٔ بزرگ‌تری دارند.



اندازهٔ نمایشگرها دیگر نکتهٔ مهمی است که باید در حین خرید مدنظر داشت. بر اساس توصیهٔ حرفه‌ای‌ها و عکاسان، حداقل سایز 2.5 اینچ و ترجیحاً مدل‌های 3 اینچی پیشنهاد شده است.



از سوی دیگر، شفافیت دوربین‌ها با نقطه یا dot مشخص می‌شود که در عادی‌ترین حالت، یک نمایشگر ۳ اینچی ۲۳۰k-dot عملکردی رضایت‌بخش دارد اما نمونه‌های روشن‌تر و شفاف‌تر ۴۶۰k یا ۹۲۱k های LCD نیز بسیار خوب عمل می‌کنند.



همچنین در بازار دوربین‌های دیجیتال انواع مدل چرخی و یا لمسی وجود دارد که معمولاً این نوع برای کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند عکاسی سریعی در حالت خودکار داشته باشند.



به لرزش‌گیر تصویر به‌عنوان یک مزیت در دوربین‌ها توجه داشته باشید تا با خیال راحت بتوانید در هر شرایطی از منظر دلخواه عکس بگیرید.



گرچه امروزه اکثر مدل‌ها چه نمونه‌های میان‌رده یا نمونه‌های سطح‌بالا از آن پشتیبانی می‌کنند، اما در قیمت‌های پایین‌تر باید توجه ویژه‌ای به آن داشت یا حتی در صورت امکان، به نوع و عملکرد آن نیز توجه کرد.

 

 

 


ارسال دیدگاه