به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مازند اصناف و به نقل از مهر - محمدعلی ایلخانی با بیان اینکه در سطح کشور 54 فرودگاه داریم که تحت مالکیت شرکت فرودگاهها است، گفت: وقتی برای باند یکی از آنها 50 میلیارد تومان هزینه میشود، به معنای آن است که اگر قرار باشد باندهای فرودگاهها مورد ترمیم قرار گیرد، منهای هزینههای جاری، باید سالیانه میلیاردها تومان هزینه شود که این مساله برای یک شرکت درآمد هزینهای، رقم بالایی است و از این رو به هیچوجه عوارض فرودگاهی را کاهش نمیدهیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: دولت به ما اجازه داده است، به شرکتهای هواپیمایی که پروازهای بیشتری برقرار میکنند تا 30 درصد در تعرفه فرودگاهی تخفیف قائل شویم.
وی ادامه داد: بنا داریم با اعمال سوبسید به شرکتهای هواپیمایی که به نقاط محروم پرواز دارند، انگیزه لازم برای حفظ و برقراری پرواز به نقاط مختلف را ایجاد کنیم.
ایلخانی همچنین با تاکید بر ارتقای فرودگاه حضرت امام(ره) گفت: شهر فرودگاهی امامخمینی(ره) یکی از فرودگاههایی است که میتواند با ارتقا در بخش اعزام و پذیرش در رقابت با فرودگاههای ترکیه و دبی ظاهر شود و از این روز باید ارتقای خدمات و پرواز را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه آنچه در پروازهای داخلی اتفاق میافتد انحصاری است از این رو باید در عرصه پروازهای بینالمللی برای حضور در فضای رقابت تلاش کرد، گفت: فرودگاههای شیراز، اصفهان و تبریز به جمع فرودگاههای اقتصادی کشور تا پایان سال اضافه میشوند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اعلام اینکه فرودگاهسازی باید متوقف شده و به سمت کیفیت برویم، تصریح کرد: در حال حاضر چهار فرودگاه در حال احداث است که تجهیز، راهبری و مدیریت این فرودگاهها بر عهده شرکت فرودگاهها خواهد بود.
ارسال دیدگاه