ارسال ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک از مازندران به مرز مهران
معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران خبر داد:

ارسال ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک از مازندران به مرز مهران

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای مازندران از ارسال ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک به پایانه مرزی مهران برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش مازنداصناف، محسن محمدنژاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نیروهای راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان برای نظم دهی و هماهنگی بازگشت زائران به استان تا ۱۶ شهریور ماه در مرز مهران مستقر هستند تا زوار حسینی در بازگشت به استان هیچ مشکلی نداشته باشند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران بر اهمیت راه‌های استان در سفرهای ایام اربعین حسینی و بر تأمین ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ارتقای ایمنی در ارتباطی استان در دستور کار قرار گرفته است.

محمدنژاد فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران را اولویت مهم در بین فعالیت حوزه راهداری در این زمان برشمرد و تصریح کرد: استقرار مستمر گشت‌های راهداری، اجرای عملیات روکش آسفالت، لکه گیری، نصب نیوجرسی و گاردریل، ترمیم روشنایی، نصب علائم و خط کشی، پاکسازی حریم، آشکارسازی و ایمن سازی نقاط پرتگاهی و نقاط پرخطر از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران عتبات عالیات انجام شده است.

وی هدف از ایجاد نمایندگی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در پایانه مرزی مهران را ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی استان موقع برگشت از کربلای معلی عنوان کرد.

ارسال ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک از مازندران به مرز مهران

پیشتر معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران گفته بود که امسال برای نخستین بار به منظور جابه‌جایی زائران اربعین، ناوگان سواری‌ کرایه بین شهری، مینی‌بوس‌ها و ون‌های مازندران مجاز به تردد از این استان تا مرز عراق شدند و ۱۰ دستگاه اتوبوس VIP عراقی هم برای انجام سفر مستقیم از مازندران به عراق عازم این استان می‌شوند.

مصطفی قدمی در نشست خبری مدیران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با بیان این‌که اربعین بزرگترین حمل‌ونقل زمینی مسافر در دنیا است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی میلیون‌ها زائر از سراسر کشور به دروازه‌های مرزی ایران و عراق و بازگشت زائران به مبدا در بازه زمانی محدود کار بزرگی است که طی سال‌های اخیر به شکل مطلوبی توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده و امسال نیز به شکل گسترده‌تری اجرا می‌شود.

وی افزود: مازندران معمولا در بین استان‌هایی قرار دارد که بیشترین تعداد زائران از آن راهی پیاده‌روی بزرگ اربعین می‌شوند. استان ما با وجود فاصله زیادی که با مرز عراق دارد پنجمین استان از نظر ثبت‌نام زائران عتبات عالیات در سامانه سماح است و همین موضوع برنامه‌ریزی برای مدیریت حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافران را پراهمیت‌تر می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمده مردم ما به استفاده از ناوگان اتوبوسی رغبت ندارند. در چنین شرایطی که پیک سفر از مبدا مازندران به مقصدی مشخص ایجاد می‌شود هماهنگ کردن اتوبوس‌ها به برنامه‌ریزی مدون و دقیقی نیاز دارد که این امر مسووللیت ما را دوچندان می‌کند تا همه امکانات را بسیج کنیم که سفر زائران به شکل مناسب و با کمترین میزان دغدغه برای زائران انجام شود.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه