همه مشکلات اقتصادی کشور با دیپلماسی حل نمی‌شود/ لزوم تلاش دولت و مردم برای رفع موانع
سردار نقدي در همايش پيشتازان اقتصاد مقاومتي بسيج:

همه مشکلات اقتصادی کشور با دیپلماسی حل نمی‌شود/ لزوم تلاش دولت و مردم برای رفع موانع

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مشکل اقتصادی کشور از راه دیپلماسی حل نمی&zwnj;شود بلکه باید دولت و مردم در این راه تلاش کنند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، در همایش پیشتازان اقتصاد مقاومتی بسیج که صبح امروز در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از اساس، ضد ظلم و استکبار متولد شده است. اسلام اصیل هیچگاه با استکبار به سازش نمی‌رسد. اسلامی که با استکبار سازش می‌کند قطعا اسلام آمریکایی‌ است.

وی افزود: مبارزه با استکبار در قانون اساسی ما هم تصریح شده است و وجوب حمایت این نظام از مستضعفین دنیا به صراحت در قانون اساسی آمده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی از جمله حمایت از شاه، بختیار و چندین کودتا در کشور که همگی ناموفق بودند، گفت: بعد از این اقدامات، استکبار به کشورمان حمله نظامی کرد، همه می‌دانیم که صدام جرأت حمله به ایران را نداشت اما ابرقدرت‌ها به او پول، سلاح و او را تهدید و تحریک کردند. همه ابرقدرت‌ها و همه 1+5 پشت سر صدام بودند ولی باز هم شکست خوردند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی استکبار جنگ فرهنگی را با بیشترین امکانات از جمله 120 رسانه تصویری، 80 شبکه رادیویی و هزاران پایگاه اینترنتی به راه انداخت. آنها مواد مخدر و مشروبات را به کشور ما وارد می‌کردند.

نقدی تأکید کرد: ابعاد تهاجم ضد فرهنگی آمریکا علیه ملت ایران به قدری زیاد است که حماسه ملت ما در این عرصه بزرگتر از دفاع مقدس جلوه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: استکبار در دو سال 78 و  88 می‌خواست میوه تهاجم فرهنگی خود را بچیند که باز هم با شکست مواجه شد و مشاهده کردند بنیه و عمق فرهنگی ملت ایران بسیار زیاد است. آنها باید 30 سال دیگر کار کنند تا شاید به نتیجه برسند اما دیگر وقتی ندارند زیرا خودشان در حال از بین رفتن هستند.

نقدی با اشاره به ضعف نیروی نظامی و اقتصادی آمریکا اظهار داشت: هر جا نیروی نظامی آمریکا وجود داشته مردم آن کشور ضد آمریکایی‌تر شدند؛ این کشور روزانه دو میلیارد و 500 میلیون تومان به بدهی‌هایش اضافه می‌شود و الان امیدشان را به جبهه اقتصادی علیه کشور ما بسته‌اند البته از تهاجم فرهنگی به عنوان مکمل استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز کسانی که در عرصه تولید قدم می‌گذارند در خط مقدم مقابله با استکبار هستند و فعالان تولید و رزمندگان دفاع از اسلام می‌باشند از طرفی هم کارآفرینان، سرداران این جبهه هستند و این جبهه باید روز به روز تقویت شود.

نقدی با بیان اینکه در عرصه‌ای که دشمن خود را نشان می‌دهد بسیج هم حضور دارد، تصریح کرد: ما از کارشناسان بسیجی در حوزه اقتصادی کمک گرفتیم و مشاهده کردیم که با مشکل بیکاری همزمان با تورم روبرو هستیم و برای رفع آن راهکارهای محدودی وجود دارد.

وی افزود: یکی از این راهکارها افزایش تولید در عرصه‌هایی است که سرمایه‌گذاری نمی‌خواهد، این عرصه‌های شناسایی شده‌اند و ما در 12 عرصه فعال شدیم از جمله پرورش ماهی، تولید قارچ، تولید دان مرغ و ...

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: یکی از نیازهای فرهنگسازی در اقتصاد مقاومتی، رسانه‌هایی است که به آموزش تولید بپردازند.

نقدی ادامه داد: بررسی‌های بسیجیان نشان داده که راه‌هایی برای خلق حماسه اقتصادی وجود دارد که یکی از این راه‌ها پر کردن شکاف بین ظرفیت کشاورزان با کشاورزان نمونه است. بهره‌وری کشاورزان ما از زمین‌های کشاورزی بسیار پایین است که در این راستا بسیج فعالیتش برای علمی کردن 9 هزار پایگاه روستایی با ارسال کتب، روش‌های صحیح کشاورزی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه سیمانی کردن نهرهای آب باعث ذخیره آب به اندازه چندین سد می‌شود، گفت: ما این مسائل را با وزیر کشاورزی قبلی و فعلی مطرح کردیم که وزیر فعلی نیز اعلام کرد این کارها فقط دارای سود برای کشور است.

نقدی با اشاره به مذاکرات 1+5 گفت: همت زیادی در دیپلماسی صرف می‌شود که امیدواریم به نتیجه برسد و سربلند بیرون بیاییم، البته می‌دانیم آنها حاضر نیستند همین طور به ما امتیاز بدهند اما اگر فرض کنیم که دست‌هایشان را بالا برده‌اند و همه تحریم‌ها را برمی‌دارند و نفت می‌خرند، آیا بیکاری حل می‌شود و تولید ملی ما بالا می‌رود؟

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی ما در جای دیگری است و دولت و مردم باید تلاش کنند تا ثابت کنیم اسلام ظرفیتش بالاتر از آن است که در برابر چند ابرقدرت به زانو دربیایند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: اگر امروز از همه اقتصاددانان در خصوص مشکل اقتصاد کشور بپرسیم، همگی به وابستگی به نفت خام، پایین بودن بهره‌وری تولید، فساد اقتصادی و بی‌انضباطی، رسیدن سود به دلالان و نه تولید‌کنندگان اشاره می‌کنند که این مسائل با دیپلماسی حل نمی‌شود، البته شاید در 10 - 12 مشکل اقتصادی، دو مورد گردش مالی در بانک‌های دنیا و دیگری فروش نفت با دیپلماسی حل شود.

نقدی در پایان خاطر نشان کرد: در کشور ما تولید باید دارای ارزش باشد نه پشت میز نشستن که ما باید آن را اصلاح کنیم.


ارسال دیدگاه