توزیع متوازن پروژه‌های بهسازی انرژی مدارس، گامی مثبت در ارتقای عدالت آموزشی

توزیع متوازن پروژه‌های بهسازی انرژی مدارس، گامی مثبت در ارتقای عدالت آموزشی

در نشست مشترک هژبر جوادی مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با فریدون کلبادی‌نژاد مدیرکل اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران و مهدی استادیان ساروی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، روند اجرای تفاهم‌نامه مشترک و راهکارهای ارتقای ایمنی و عدالت در توزیع پروژه‌های گرمایشی مدارس استان بررسی شد.

به گزارش مازنداصناف و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران -  فریدون کلبادی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست با قدردانی از برگزاری جلسه و همراهی شرکت گاز و نوسازی مدارس، بر ضرورت رعایت عدالت منطقه‌ای در اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: استان مازندران به‌صورت متعارف در سه محور جغرافیایی تقسیم می‌شود و انتظار داریم پروژه‌های بهسازی و استانداردسازی به‌گونه‌ای توزیع شود که غرب، مرکز و شرق استان به‌صورت متوازن دیده شوند و هیچ‌گونه ذهنیت تبعیض‌آمیز شکل نگیرد.

 

وی با بیان اینکه «دانش‌آموزان همه مناطق سرمایه‌های یکسان این استان هستند»، افزود: هر دختر و پسری که پشت میز کلاس درس می‌نشیند، شایسته برخورداری از شرایط ایمن و استاندارد است و این اصل عدالت باید در تصمیم‌گیری‌ها و تخصیص سهمیه‌ها به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به قدمت بخشی از مدارس استان اظهار کرد: برخی مدارس مازندران به دهه ۷۰ بازمی‌گردند و طبیعی است که امروز با فرسودگی بالای تاسیسات گرمایشی مواجه باشند. لازم است بر اساس شناسنامه فنی مدارس و با دسته‌بندی دقیق، میزان فرسودگی مشخص و اولویت‌بندی به‌صورت کارشناسی انجام شود.

 

کلبادی‌نژاد ادامه داد: بخشی از این مدارس در سال‌های گذشته نوسازی شده‌اند، بخشی دیگر توسط نوسازی مدارس و شرکت گاز در حال بهسازی هستند و در مواردی نیز می‌توان با هماهنگی آماری و اطلاعاتی میان آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و شرکت گاز، از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و ظرفیت‌های محلی برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کرد.

 

وی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها تصریح کرد: اجرای برخی پروژه‌ها نیازمند مشارکت چندجانبه است؛ به‌گونه‌ای که سهم نوسازی مدارس، کمک خیرین و حمایت شرکت گاز در کنار هم قرار گیرد تا کارها با سرعت و دقت بیشتری پیش برود، به‌ویژه در مدارسی که توان مالی خانواده‌ها و سرانه مدارس پاسخگوی هزینه‌ها نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به لزوم بازدیدهای میدانی گفت: تشخیص دقیق مشکلات گرمایشی مدارس نیازمند نگاه کارشناسی است و چه‌بسا برخی مسائل با کمترین هزینه و بدون نوسازی گسترده قابل حل باشد. از این‌رو انتظار داریم تیم‌های تخصصی نوسازی مدارس و شرکت گاز با بازدیدهای مشترک، نیاز واقعی هر مدرسه را احصا کنند.

 

کلبادی‌نژاد در پایان با تأکید بر اولویت قرار دادن مدارس حاشیه‌ای و فرسوده، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان آمادگی دارد با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و تعامل نزدیک با مدیران شهرستان‌ها، مسیر اجرای پروژه‌ها را تسهیل کند تا اقدامات ایمن‌سازی و بهینه‌سازی گرمایش مدارس با سرعت و اثربخشی بیشتری به نتیجه برسد.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه