انتقاد استاندار مازندران از کیفیت نامطلوب نان/تغییر قیمت نان مستلزم کیفی‌سازی آن است
تداوم گلایه‌های مردمی از صف‌های طولانی؛

انتقاد استاندار مازندران از کیفیت نامطلوب نان/تغییر قیمت نان مستلزم کیفی‌سازی آن است

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه کیفیت نان در شهرهای شمالی نامناسب است از فرمانداران خواست تا موضوع کیفیت پایین انواع نان در استان را پیگیری کنند.

به گزارش مازنداصناف، یوسف نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همکاران ما در تعزیرات، بهداشت و فرمانداران موضوع کیفیت پایین انواع نان در استان را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است قیمت نان در مازندران مانند دیگر استان‌های کشور تغییر کند، باید نسبت به کیفی سازی آن اقدام شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در حمل و نقل آرد مشکلاتی وجود داشت، افزود: پس از بررسی‌ها این موضوع رفع شده اما همچنان از کیفیت نان تولیدی استان راضی نیستم.

وی در ارتباط با وجود صف طولانی نان در نانوایی های استان، گفت: ۲ دلیل در این زمینه وجود دارد، دلیل اول ممکن است به دلیل کیفیت پخت نان یک نانوایی باشد که مصرف کننده ترجیح می دهد حتی با وجود صف نان مصرفی خود را از آن خبازی تهیه کند و دلیل دیگر حضور مسافران در مبادی اصلی استان است، اگر بتوانیم نقشه‌های نانوایی‌ها را در اختیار مسافران قرار دهیم در کاهش صف ها موثر است.

استاندار مازندران در این زمینه از مردم خواست که نانوایی‌های که نان بدون کیفیت پخت می کنند را به فرمانداری ها معرفی کنند.

گفتنی است در بررسی‌های میدانی مشخص شده که صف‌های طولانی نانوایی ها منوط به خیابان‌های اصلی نیست و حتی در برخی کوچه پس کوچه‌ها مردم برای تأمین نان مصرفی باید در صف های طولانی منتظر بمانند.

حضور میدانی فرمانداران در مراکز عرضه نان یکی از ضرورت‌های اساسی است که کمتر در این مدت با توجه به گلایه‌های مردمی از صف‌های طولانی اطلاع رسانی شده است.

صف‌های طولانی نان تقریبا در همه جای استان وجود دارد و در مناطق مسافرخیز مردم به شدت برای تأمین نان دچار مشکل هستند.

سالانه حدود ۳۸۰ هزار تن و ماهانه ۳۱ هزار تن آرد بین بیش از چهار هزار و ۶۰۰ واحد خبازی که مسوولیت پخت نان در مازندران را برعهده دارند، توزیع می شود.

در استان حدود پنج هزار واحد نانوایی وجود دارد و براساس آمار رسمی سرانه نانوایی در مازندران از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه