ممنوعیت سفارش واردات برنج مطالبه شالیکاران مازندرانی از مسوولان ملی
فرماندار بابل تاکید کرد:

ممنوعیت سفارش واردات برنج مطالبه شالیکاران مازندرانی از مسوولان ملی

فرماندار بابل با بیان این که حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج خارجی برای کشاورزان به یک مطالبه جدی از مسوولان ملی تبدیل شد، گفت: باید با تمام توان همزمان با برداشت برنج در حمایت از شالیکاران استان اقدام اساسی انجام داد.

به گزارش مازنداصناف، علی پیرفلک روز سه شنبه در جمع تعدادی از شالیکاران بابل در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه تولید برنج، قیمت های موجود این محصول برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.

وی اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از تولید داخلی ممنوعیت فصلی واردات برنج خارجی را اعمال کرد که این امر یک اقدام ثبت و موثر است.

پیرفلک با بیان این مطلب که امروز در دورترین روستاهای بابل کشاورز خواستار حذف ارز ترجیهی برای واردات برنج خارجی است، اظهار کرد: با بهره گیری از فناوری های نوین میزان تولید برنج در مازندران افزایش یافت و با حمایت از تولید کننده می توانیم در این محصول راهبردی خودکفا شویم.

فرماندار بابل ادامه داد: رئیس جمهور شهید در دور دوم سفر استانی به مازندران به صورت جدی خواستار حل مشکل برنج کاران شد و گام های موثری برداشته است.

وی افزود: با توجه به قیمت های سال گذشته و حال حاضر محصول برنج، کشاورز رغبتی برای تولید ندارد و این تولید برای وی زیان بخش شد.

این مقام مسوول با بیان این که بابل بیش از ۴۷ هزار هکتار از اراضی آن زیر کشت برنج می رود، اظهار کرد: این شهرستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان برنج در شمال محسوب می شود که این کشاورزان نیازمند حمایت هستند.

ممنوعیت سفارش واردات برنج مطالبه شالیکاران مازندرانی از مسوولان ملی

رنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

برداشت مکانیزه برنج از رقم طارم در فصل زراعی جاری با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی ۲۱ تیرماه در بابل آغاز و آیین شکرگزاری برداشت برنج جدید مازندران با ورود کمباین ویژه شالیزاری به زمین سه هکتاری یکی از کشاورزان روستای شریعت کلای بابل برگزار شد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه