تمامی اعضاء اتحادیه فروشگا‌های زنجیره‌ای انگیزه «توسعه» مجموعه زنجیر‌ه‌ای را دارند
رئیس اتاق اصناف ایران:

تمامی اعضاء اتحادیه فروشگا‌های زنجیره‌ای انگیزه «توسعه» مجموعه زنجیر‌ه‌ای را دارند

همایش سالیانه اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ برگزار شد.

به گزارش مازنداصناف،  همایش سالیانه اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، با حضور مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران، قاسم نوده فراهانی نماینده وزارت صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، علی توسطی دبیرکل اتاق اصناف ایران، منصور عالی‌پور رئیس و اعضای هیئت مدیره این اتحادیه و جمعی از مدیران وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برگزار شد‌.

این همایش با هدف ارائه گزارش عملکرد سالیانه اتحادیه و تجدید دیدار در محل هتل اسپیناس خلیج فارس برگزار شد و منصور عالی‌پور رئیس این اتحادیه کشوری، گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد‌.

عالی‌پور بیان کرد: تولید و توزیع همواره باید در کنار یکدیگر توسعه پیدا کند؛ لذا فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای از اهمیت ویژ‌ه‌ای در توسعه پایدار برخوردار‌ هستند. این موضوع را مطالعات انجام شده از کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد؛ به طوری که بزرگترین سهم بازار را فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای دارند.

وی در ادامه از چالش‌های پیش‌رو در توسعه این صنعت من‌جمله قانون نظام صنفی گفت و ضمن قدردانی از نگاه حمایت‌گر اتاق اصناف ایران از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواستار اقدامات حمایتی مضاعفی در راستای رفع این موانع شد.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اهم جلسات برگزار شده این اتحادیه اشاره و خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین موضوعات جلسات می‌توان به اصلاح آیین‌نامه و ضوابط استفاده از ضرایب سود، رفع موانع فروش کالای دخانی و دستورالعمل فرانچایز در بحث فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای اشاره کرد.

عالی‌پور گفت: از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت جهاد کشاورزی و علی‌الخصوص پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا که همواره به اتحادیه یاری رسانده‌اند و کمترین مشکل و چالش را ایجاد کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کرد: همواره تلاش کرده‌ایم به اتحادیه نگاه صنفی داشته باشیم و از نگاه فردی و شرکتی همواره پرهیز کنیم‌.

رئیس اتاق اصناف ایران در این همایش اظهار کرد: اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای یکی از بهترین اتحادیه‌های کشور است و کار این اتحادیه اشتغالزاست‌. در واقع باید ذکر کنم که توسعه فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای مانعی برای فروشگاه‌های خرد و سنتی نیست‌.

صفایی ادامه داد: تمامی اعضاء این اتحادیه، انگیزه توسعه مجموعه زنجیر‌ه‌ای را دارند و این موجب امیدواری است؛ من به این اعضاء خدا قوت‌ می‌گویم و موارد ذکر شده برای رفع موانع را قطعا پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران خطاب به صاحبان مشاغل گفت: اگر مجموعه‌ای با سرمایه شخصی خود، کارگاه ،کارخانه یا صنف واسطه‌ای را راه اندازی می‌کند باید مورد حمایت دولت قرار گیرد‌. اینجانب به عنوان مسئول صنفی کشور قدردان زحمات شما هستم‌.

قاسم نوده فراهانی، نماینده وزارت صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران نیز ضمن قدردانی از برگزاری این همایش بیان کرد: گزارش عملکردی که از سوی رئیس اتحادیه ارائه شد؛ جای تشکر و قدردانی دارد‌.

وی ادامه داد: اتاق اصناف ایران برنامه‌های متعددی در این دوره برای رفع مشکلات واحد‌های صنفی علی‌الخصوص فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای در نظر دارد‌ که یکی از رویکرد این برنامه‌ها، اشتغال‌زایی است.

نوده فراهانی تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای بازویی برای تولیدکنندگان‌ هستند. در واقع تولید و توزیع مکمل یکدیگرند و اگر برای کالای تولیدی، زیرساخت‌های توزیعی فراهم نباشد تولیدکنندگان نیز رشد نخواهند کرد‌. لذا تولیدکنندگان باید توزیع‌کنندگانی داشته باشند که کالاها را به موقع توزیع و کالاهای معیوب را از بین مردم جمع‌آوری کرده و به تولیدکنندگان برسانند که این موضوع به رفع مشکلات کالا‌ها کمک کرده و کیفیت کالا را افزایش می‌دهد‌.

بر اساس این گزارش، اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای دارای ۱۴۵ عضو و حدود ۱۰‌.۰۰۰ فروشگاه است.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه