یک واحد نانوایی به ازای هر ۷۰۰ نفر در مازندران فعال است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

یک واحد نانوایی به ازای هر ۷۰۰ نفر در مازندران فعال است

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: شمار نانوایی های استان دو برابر متوسط کشوری است و به ازای هر ۷۰۰ نفر یک نانوایی وجود دارد.

به گزارش مازنداصناف، عباسعلی وفایی نژاد صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: میزان تولید گندم در سال قبل به ۱۱۸ هزار تن رسید و پیش بینی می‌شود امسال رکورد سال قبل را بشکنیم.

وی تأمین نیاز بذر را یک دغدغه اساسی کشاورزان در سال قبل بیان کرد و افزود: مسئله سبب شد تا جهاد کشاورزی از سایر استان‌ها برای تأمین بذر اقدام کند و امسال رکورد بی‌سابقه‌ای را در مزارعی که از بذر داخلی استفاده شده است را داشته‌ایم.

مدیر کل قله و خدمات بازرگانی مازندران یادآور شد: میزان عملکرد برخی رقم‌های تولیدی تا ۷ تن در هکتار بود که یک رکورد بی‌سابقه در استان بوده است.

یک واحد نانوایی به ازای هر ۷۰۰ نفر در مازندران فعال است

وی میزان مصرف گندم را ۴۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سالانه میزان مصرف ۱۰ تا ۱۵ هزار تن به دلیل نوع آردهای تحویلی تغییر می‌کند.

وفایی نژاد میزان مصرف ماهانه آرد استان ۳۱ تا ۳۲ هزار تا ذکر کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۳ هزار تومان گندم در آستان ذخیره شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۷۶ هزار کیسه آرد فوق العاده در استان یادآور شد: در دو سال گذشته ماهانه حدود ۵۰ هزار کیسه آرد فوق العاده برای تأمین نیازها در استان توزیع شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی با بیان این که مازندران دو برابر متوسط کشور دارای واحدهای صنفی نانوایی است، ادامه داد: به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک واحد نانوایی باید وجود داشته باشد ولی این میزان در مازندران کمتر از ۷۰۰ نفر است.

وفایی نژاد ادامه داد: تراکم بیش از حد نانوایی سبب شد تا سرانه آرد کاهش یابد و در حال حاضر متوسط مصرف نانوایی‌ها در استان ۵ تا ۶ کیسه در روز است و این مساله پخت نانوایی‌ها را کاهش داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه