انتقاد رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر از تصدی‌گری دولت در امر آموزش اصناف/در تصمیمات کلان شهرهای کوچک نادیده گرفته می‌شوند
در آیین روز ملی اصناف مطرح شد؛

انتقاد رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر از تصدی‌گری دولت در امر آموزش اصناف/در تصمیمات کلان شهرهای کوچک نادیده گرفته می‌شوند

رئيس اتاق اصناف قائم‌شهر با بیان اینکه متاسفانه تصمیمات کلانی که در کشور اخذ می‌شود صرفا به شهرهای بزرگ توجه می‌شود و شهرهای کوچک در نظر گرفته نمی‌شود؛ گفت: آموزش منبع درآمد اتاق‌های اصناف‌ است و تصمیم‌گیری‌های اخیر حکایت از تصدی‌گری دولت در این بخش دارد که محل گلایه است.

به گزارش مازنداصناف، کیومرث قلی زاده رئيس اتاق اصناف قائم‌شهر در آیین روز ملی اصناف که  با حضور نماینده وزیر صمت و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، نمایندگان مجلس، مسئولان، نمایندگان اتاق اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران و هیات رئیسه اتاق‌های اصناف برخی از شهرهای مازندران در قائم‌شهر برگزار شد؛ اظهار کرد: یکم تیرماه روز ملی اصناف است و تمامی کسبه این روز را گرامی می‌دارند.

وی افزود: این روز تنها معطوف به واژه اصناف نیست بلکه مفاهیم زیادی را در دل خود دارد.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: در گذشته کاسبان را به تدین و اخلاق دینی می‌شناختند و هر اتفاقی در محله می‌افتاد به کاسب محل مراجعه می‌کردند و سخنش برای همه حجت بود.

قلی‌زاده گفت: کمرنگ شدن این مسئله در سال‌های اخیر، جای بسی تامل دارد و باید نگاه‌ها را تغییر داد تا دوباره جایگاه اصناف بازگردد.

وی افزود: اصناف همیشه حامی دولت بود و در دوران جنگ تحمیلی تبلور حضور و حمایت اصناف بود که غيرقابل انکار است.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر، بیان کرد: متاسفانه برخی کاسب‌نما موجب شده‌اند تا جایگاه اصناف کمرنگ شود و باید همه کمک کنیم تا بازار را به چشم گذشته ببینند.

قلی‌زاده اعلام کرد: حذف کاغذبازی و کسب‌وکار الکترونیک بسیار مورد مطالبه اصناف در صدور مجوزها و فعالیت است.

وی متذکر شد: ترس از نداری و فقر، نباید کاسب را بجایی برساند که او از روزی حلال دور شود.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر تاکید کرد: برای داشتن اقتصاد پویا باید به صنوف توجه ویژه شود و دولت باید نگاه ویژه‌ای به اصناف داشته باشد و در این راستا نیاز به قوانین صنفی مدون است.

قلی‌زاده ادامه داد: متاسفانه تصمیمات کلانی که در کشور اخذ می‌شود صرفا به شهرهای بزرگ توجه می‌شود و شهرهای کوچک در نظر گرفته نمی‌شود و نظیر آن افزایش قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ است که هیچ چرخه اقتصادی برای شهرهای کوچک ندارند‌

وی تصریح کرد: مالیات یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امروز بازار و اصناف است و جالب است برای میوه و تره‌بار مالیات تعریف شده است.

رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر گفت: کمر اصناف از مالیات شکسته است و حساب و کتاب  مشخص و مدونی ندارد.

قلی‌زاده متذکر شد: آموزش منبع درآمد اتاق‌های اصناف‌ است و تصمیم‌گیری‌های اخیر حکایت از تصدی‌گری دولت در این بخش دارد که محل گلایه است؛ چراکه  سر ریز شدن درآمد حاصل از این بخش استان‌ها، در سبد اتاق اصناف ایران قطعا آسیب بزرگی برای اتاق‌های اصناف سراسر کشور است.

عکس از مجتبی قربانی

انتهای خبر/

تصاویر خبر

ارسال دیدگاه