اتاق اصناف بدنبال تصدی‌گری در امر آموزش اصناف نیست/واگذاری صدور پروانه و نظارت بر فروشگاه‌های بزرگ به استان‌ها
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در قائم‌شهر خبر داد:

اتاق اصناف بدنبال تصدی‌گری در امر آموزش اصناف نیست/واگذاری صدور پروانه و نظارت بر فروشگاه‌های بزرگ به استان‌ها

نوده فراهانی با بیان اینکه در خصوص آمورش بنا نیست اتاق اصناف ایران تصدی گری کند و ما هم به تصدی گری دولت نقد داریم؛ گفت: قرار شده است تا فروشگاه‌های بزرگ در هر استانی فعالیت می‌کنند پروانه آن نیز در همان استان صادر شود و هر استانی روی این فروشگاه‌ها نظارت کنند.

به گزارش مازنداصناف، مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف به میزبانی اتاق اصناف قائمشهر و با حضور قاسم نوده فراهانی، نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل صمت مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار، روسای اتاق اصناف شهرستان‌های استان مازندران، روسای اتحادیه‌های صنفی ، رئیس سازمان صمت و بازاریان برگزار شد.

قاسم نوده فراهانی به عنوان نماینده وزیر صمت و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در آیین نکوداشت روز اصناف در قائم‌شهر با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام‌ صنفی گفت: پس از آنکه کلیات طرح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، برای انجام برخی از اصلاحات به شورای نگهبان ارسال شده که به زودی تایید و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر طی بخشنامه‌ای به اتاق‌های اصناف سراسر کشور مقرر شد تا انتخابات صنفی اعم از اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف تا دو ماه به تعویق بیفتد.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران با اشاره به ضرورت مشارکت همه اصناف و بازاریان در انتخابات پیش‌ رو تأکید کرد: بازار از گذشته تا به امروز نقش تأثیرگذاری در تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز کشور داشته است و لذا اصناف و بازاریان در برهه حساس کنونی نیز باید با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۵ تیر، کمک کنند تا فرد اصلح انتخاب شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: حدود ۱۸ هزار واحد صنفی در قائم‌شهر داریم که تعداد قابل توجهی است و بین مردم و یا بین کارکنان دولت، فاصله افتاده که علت آن است که به حقوق یکدیگر احترام نمی‌گذاریم.

نوده فراهانی بیان کرد: در مقابل شما می بایست در برابر هر کسی به اتاق اصناف مراجعه می‌کند کمال احترام را بگذارید و این فاصله را کم کنید.

وی عنوان کرد: قرار بر این نیست که دو اتاق اصناف زیراب و سوادکوه را جدا کنیم مگر آنکه مشکلات جدی وجود داشته باشد.

نماینده وزیر صمت اعلام کرد: باید به حقوق مصرف کنندگان احترام بگذاریم و هر کدام اتحادیه‌ها، کالایی را عرضه و چندین نوع کالا را خریداری می‌کنند و لذا باید به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: در خصوص آمورش تا آخر آذرماه طبق روال گذشته اداره کنید و بنا نیست اتاق اصناف ایران تصدی گری کند و ما هم به تصدی گری دولت نقد داریم.

نوده فراهانی تاکید کرد: آموزش باید در اتاق اصناف استان‌ها اداره شود و اکنون باید آموزش را ارتقا ببخشیم و شرایط کنونی مطلوب نیست.

وی اذعان کرد: نباید حق آموزش را در هر استانی به یک نرخ تعیین کنیم و هر استانی باید برنامه خودش را داشته باشد.

نماینده وزیر صمت گفت: درس مکاسب از گذشته در بازار بود و آموزش به کسبه داده می‌شد و حلال و حرام را می‌آموخت و لذا آموزش در اصناف اجباری شد تا نسل جدید راه کسبه قدیم را در پیش گیرند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: قرار شده است تا فروشگاه‌های بزرگ در هر استانی فعالیت می‌کنند  پروانه آن نیز در همان استان صادر شود و هر استانی روی این فروشگاه‌ها نظارت کنند.

عکس از مجتبی قربانی

انتهای خبر/

تصاویر خبر

ارسال دیدگاه