مسئولان مراقب جریان رسانه‌ای علیه شالیکاری شمال برای واردات برنج باشند
استاندار مازندران:

مسئولان مراقب جریان رسانه‌ای علیه شالیکاری شمال برای واردات برنج باشند

استاندار مازندران با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج تصمیم ماندگار رئیس جمهور شهید برای شالیکاران شمال است، در عین حال گفت که باید مراقب جریان رسانه ای علیه برنج‌کاری شمال برای واردات برنج باشید.

به گزارش مازنداصناف، استاندار مازندران، در اولین رویداد کشاورزی دانش بنیان و فن بازار که در محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان برگزار شد، حضور یافت. ‎

این رویداد با هدف ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی برگزار شد.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات و خدمات خود را در زمینه‌های مختلف کشاورزی، از جمله: کشت و برداشت هوشمند، فناوری‌های نوین تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی، بازاریابی و فروش و ... به نمایش گذاشتند.

یوسف نوری روز پنجشنبه در نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و فن بازار مازندران، گفت: حذف تعرفه ترجیحی برای واردات برنج و واردات منطقی برنج از تصمیم های جدی دولت سیزدهم است.

استاندار مازندران در سخنرانی خود در این رویداد، اظهار داشت: مازندران قطب کشاورزی کشور است و برای توسعه و رونق این بخش، نیازمند نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین هستیم.

وی از شرکت‌های دانش‌بنیان خواست تا با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه، به حل مشکلات کشاورزان و ارتقای سطح تولید در این بخش کمک کنند.

نوری همچنین بر حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت های آنها تاکید کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، به استان مازندران دستاوردهای مهمی برای بخش کشاورزی این استان به همراه داشت، افزود: یکی از مهم‌ترین این دستاوردها، حذف تعرفه توجیهی برای برنج بود. این تعرفه که به منظور حمایت از کشاورزان داخلی وضع شده بود، در عمل به عاملی برای افزایش قیمت برنج برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده بود که با حذف این تعرفه، انتظار می‌رود قیمت برنج در بازار کاهش یابد و به نفع مصرف‌کنندگان باشد.

او دومین دستاورد مهم این سفر را انجام واردات منطقی برنج عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت برنج، اقدام به واردات این محصول کرده بود. با این حال، برخی از کارشناسان معتقد بودند که این واردات به طور صحیح انجام نشده و به ضرر کشاورزان داخلی بوده است.

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به مازندران، مقرر شد که واردات برنج به طور منطقی و با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود تا از حقوق کشاورزان داخلی نیز حمایت شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این دو دستاورد، گامی مهم در جهت حمایت از کشاورزان و مصرف‌کنندگان برنج در استان مازندران است و انتظار می‌رود که در رونق بخشی کشاورزی این استان و بهبود معیشت کشاورزان مؤثر باشد.

نوری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم کشاورزان در اثر سیاست‌ها یا شرایط نامناسب ضرر کنند، افزود: کشاورزان زحمتکش و تلاشگر مازندران، امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کنند و ما وظیفه داریم که از این عزیزان حمایت کنیم و شرایط را برای فعالیت هر چه بیشتر و بهتر آنها فراهم کنیم.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه