نانوایی‌های مازندران با کمبود کارگر مواجه هستند/عدم همخوانی نرخ نان با تورم
یک نانوای مازندرانی:

نانوایی‌های مازندران با کمبود کارگر مواجه هستند/عدم همخوانی نرخ نان با تورم

یک نانوای مازندرانی کمبود و نبود کارگر را در نانوایی ها از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: کمتر کارگری راغب به کار در نانوایی است.

به گزارش مازنداصناف، فرامرز جهانی با بیان این که نبود کارگر در نانوایی ها از جمله سنگک از جمله چالش ها به شمار می رود، افزود: این درحالی که نان سنگگ طرفدار زیادی دارد و کار در این نانوایی سخت تر از دیگر نانوایی ها است.

وی درباره آرد مورد استفاده برای نان سنگک افزود: در اصل آرد باید آرد با سبوس ۱۲ در نانوایی سنگک استفاده شود ولی برخی از کارخانه ها سبوس گیری ۱۲ درصد انجام نمی دهند و بیشتر آرد ۱۵ درصد تولید می کنند.

وی با عنوان این که متاسفانه تصمیم گیرندگان و متولیان مشکلات نانوایان را نمی دانند، افزود: تولید نان و نانوایی آخر خط فرآوری گندم است و باید به این قشر توجه ویژه شود.

جهانی متناسب نبودن نرخ نان با تورم را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: چهار تا پنج سال باید صبر کیم تا نرخ جدید اعلام شود در حالی اول هرسال متناسب با تورم دستمزدها و حقوق برای کارمندان و غیره اعلام می شود و باید برای نانوایی ها نیز چنین باشد.

این نانوا ادامه داد: کارگر نانوایی بعد از سه تا چهار سال می گوید دستمزد بالا نمی رود از این رو راغب به کار در نانوایی نیست ومتولیان امر باید آتش تنور نانوایی را بچشند بعد تصمیم بگیرند.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه