اختلاف فاحش آرد یارانه‌ای و آرد آزاد؛ علت وقوع تخلفات خبازی‌ها
دبیرکل اتاق اصناف ایران:

اختلاف فاحش آرد یارانه‌ای و آرد آزاد؛ علت وقوع تخلفات خبازی‌ها

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: ختلاف فاحش آرد یارانه‌ای و آرد آزاد برای نانوایان به یک معضل تبدیل شده است و در برخی از موارد، نانوایان را با چالش مواجه می‌کند که در کنار این موضوع، برخی از افراد به تخلف روی می‌آورند.

به گزارش مازنداصناف، محمود بنانژاد در گفت‌وگویی بیان کرد: به عنوان متولی اصناف کشور به دنبال رفع مشکلات نانوایان هستیم چرا که نان کالایی استراتژیک است و مدیریت حوزه نان به تصمیمات کارشناسی شده نیاز دارد.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه در اتاق اصناف ایران در خصوص  تشکیل اتحادیه کشوری نانوایان اظهار کرد: از سال‌ها قبل نانوایان به دنبال تشکیل اتحادیه‌های کشوری بوده‌اند تا بتوانند خواسته‌ها و مشکلاتشان را ساماندهی کنند اما با توجه به نوع پخت و نوع مصرف آرد، این تصمیم، شدنی نبود؛ اتحادیه کشوری یعنی اینکه همه نانوایان با یکدیگر زیر یک پرچم قرار گیرند.

بنانژاد خطاب به نانوایان و رؤسای اتحادیه‌های نانوایی در سراسر گفت: اختلاف فاحش آرد یارانه‌ای و آرد آزاد برای نانوایان به یک معضل تبدیل شده است و در برخی از موارد، نانوایان را با چالش مواجه می‌کند که در کنار این موضوع، برخی از افراد به تخلف روی می‌آورند. 

وی متذکر شد:  ما می‌دانیم که نرخ نان باید اصلاح شود و در این مسیر، دولت‌ هم به دنبال آن است که با روش‌های مختلف، شرایط را برای نانوایان تسهیل کند اما از نانوایان می‌خواهم در تولید نان باکیفیت، کوشا باشند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: در راستای پیگیری مطالبات نانوایان، جلساتی را با حضور نانوایان و پس از آن مسئولین کشوری در راستای سامانه هوشمند نانینو برگزار کردیم و راه‌حل‌ها و چالش‌ها بررسی شد.

منبع: پایگاه اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه