اتصالی سیم برق دلیل آتش‌سوزی کافی‌شاپ چایخوران چالوس/حریق مهار شد
مدیرکل گردشگری مازندران:

اتصالی سیم برق دلیل آتش‌سوزی کافی‌شاپ چایخوران چالوس/حریق مهار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: کافی‌شاپ مجموعه چایخوران بنای الحاق شده به این مجموعه تاریخی است و ارزش تاریخی ندارد.

به گزارش مازنداصناف، حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص اتش‌سوزی کافی‌شاپ مجموعه تاریخی کاخ چایخوران چالوس، گفت: به استناد بررس‌های کارشناسان اعزامی به محل آتش‌سوزی در کافی شاپ مجموعه پذیرایی کاخ چایخوران چالوس مشخص شد، کافی شاپ در بنای تاریخی مذکور یک بنای الحاقی است که ارزش میراثی ندارد و خوشبختانه با درایت خوب مدیریت مجموعه و آتش نشانی شهرستان آتش‌سوزی مهار شده است.

او با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته و خسارت مالی آن هم در دست بررسی است، افزود: دلیل اتش‌سوزی اتصالی سیم برق کافی‌شاب گزارش شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: مجموعه کاخ چایخوران چالوس جزو آثار ثبتی مازندران در لیست آثار ملی و متعلق به دوره پهلوی اول است که برای ایجاد مجموعه پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده و به‌عنوان رستوران از آن استفاده می‌شود.

کاخ چای‌خوران از بنا‌های مربوط به دوره پهلوی اول است و در جنوب میدان معلم چالوس و در محوطه کاخ، جنب دادگستری واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۵۳ با شمارهٔ ثبت ۱۰۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه