ثبات قیمت مسکن مستلزم ثبات قیمت در بازارهای موازی و قیمت مصالح
رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران مطرح کرد:

ثبات قیمت مسکن مستلزم ثبات قیمت در بازارهای موازی و قیمت مصالح

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با اشاره به وضعیت بازار مسکن و اجاره در سال گذشته، اظهار کرد: بازار اجاره در سال ۱۴۰۲ با شرایط سختی مواجه شد.

به گزارش مازنداصناف، کیانوش گودرزی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی خواهد بود، این چنین پاسخ داد: بازار خرید و اجاره املاک در سال ۱۴۰۳ به سیاست‌های دولت بستگی دارد اما امیدواریم در بازارهای موازی مثل طلا و سکه و دلار و نیز در پارامترهای وابسته به قیمت مسکن مثل مصالح ساختمانی تا حقوق و دستمزد نرخ‌های ثابتی داشته باشیم تا قیمت ثابتی را در بازار مسکن مشاهده کنیم.


رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران عنوان کرد: همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند و وضعیت قیمت‌ها در سال آینده را رقم زده شود. در آن صورت است که با تجمیع آمار و اطلاعات‌مان از جامعه و قشر آسیب‌پذیر برای بهبود بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی کرده و سال بهتری را پیش رو داشته باشیم.


گودرزی همچینن با اشاره به راه‌اندازی سامانه خودنویس برای عقد قراردادهای ملکی متذکر شد: با راه‌اندازی سامانه خودنویس توسط دولت، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند. در واقع دولت با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل را از دست خود خارج خواهد کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه