معدوم شدن ۱۲ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در مازندران/۱۱۲ مرکز عرضه پلمب شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

معدوم شدن ۱۲ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در مازندران/۱۱۲ مرکز عرضه پلمب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۲ هزار و ۲۷۲ کیلوگرم موادغذایی فاسد از ابتدای طرح سلامت نوروزی در استان معدوم شده است.

به گزارش مازنداصناف،فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تشریح اجرای طرح سلامت نوروزی در استان، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین، ۳۱ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه۱۱۲ مرکز در این مدت به‌دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی پلمب شد، افزود: همچنین برای یک‌هزار و ۸۶۲ واحد اخطار کتبی صادر و ۱۲ هزارو ۲۷۲ کیلوگرم موادغذایی فاسد نیز معدوم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴ هزار و ۹۵۸ مورد بوده است.غلامی به مراجعه و ویزیت ۶۴هزار و ۵۹۶ بیمار توسط پزشکان عمومی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی استان و صدور ۵۱هزار و ۲۰۹  نسخه دارویی اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۹۳هزار و ۱۳۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستانی ویزیت، ۳هزار و ۸۴۵ نفر جراحی و یک‌هزار و ۴ نفر زایمان انجام شده است.

  غلامی یادآور شد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران امسال در طرح سلامت نوروزی با آماده‌باش ۴۰ بیمارستان شامل ۲۶ بیمارستان دانشگاهی و ۱۴ بیمارستان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خصوصی استان ،۲۶ مرکز دندانپزشکی، ۲۷ مرکز دیالیز، ۲۷ مرکز بهداشتی بیتوته و ۳۱ مرکز بهداشتی شبانه روزی، ۱۰۰ درمانگاه عمومی، ۵۶ داروخانه شبانه روزی ، ۱۱۴ پایگاه ثابت و ۴۳ پایگاه سیار اورژانس۱۱۵، ۱۶۵ آمبولانس، ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ موتورلانس و یک بالگرد اورژانس هوایی به همراه ۸۷۸ نیروی اورژانس فعال و ۱۲۰ بازرس ویژه قرارگاه سلامت نوروزی، برای خدمت‌رسانی مناسب در راستای تامین سلامت مسافران و مردم استان در ایام نوروز تلاش می‌کند.

پایان پیام/


ارسال دیدگاه