۱۰۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مازندران پلمب شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۱۰۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مازندران پلمب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی و بازرسی از اماکن ۱۰۶ واحد تهیه و توزیع متخلف مواد غذایی در استان شناسایی و پلمب شد.

به گزارش مازنداصناف، فرهاد غلامی روز چهارشنبه در گزارشی به خبرنگاران افزود: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته الی ۱۴ فروردین ماه سال جاری توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سراسر استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد : تاکنون ۲۲ هزار و ۱۶۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشتی انجام شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در این بازرسی ها ۱۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم، ۱۰۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف تعطیل و تعداد یک هزار و ۲۹۹ اخطاریه بهداشتی صادر شد.

وی گفت: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی بیش از ۹ هزار و ۶۳۶ مورد بوده است.

وی توضیح داد: تاکنون بیش از ۱۴۳ هزار نفر در بخش اورژانس بیمارستانی ویزیت شدند و ۲ هزار و ۹۰۲ جراحی و ۷۶۴ زایمان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد ماموریت انجام شده توسط اورژانس۱۱۵ را در این مدت هشت هزار و ۶۳۹ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۲۰ ماموریت مربوط به انتقال مصدومان تصادفات جاده‌ای و حوادث ترافیکی بوده که متاسفانه ۲ نفر از مصدومان علیرغم تلاش کادر اورژانس فوت شدند که این میزان در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد ۹ مصدوم تروما و تصادفی انتقال یافته در بیمارستان ها نیز متأسفانه در این مدت فوت شدند که این آمار نیز نسبت به سال گذشته حدود ۴۷ درصد کاهش داشته‌است.

غلامی اعلام کرد : البته اینکه محل فوت چه تعداد از فوت‌شدگان تروما و حوادث جاده‌ای در صحنه حادثه، یا حین انتقال و یا در بیمارستان بوده است، معیار مناسبی برای تحلیل نیست، بلکه در این خصوص باید شدت حادثه نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: حتی ممکن است مصدوم در صحنه حادثه علائم حیاتی داشته باشد اما به دلیل آسیب‌های مغزی، شکمی و یا آسیب‌های شدید به قفسه سینه عملاً در شرایطی به بیمارستان برسد که امکان احیای وی نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: همه مراکز درمانی استان مجهز به بخش اورژانس هستند و بیماران ترومایی را پذیرش و اقدامات درمانی برای آنها به فوریت انجام می‌شود و در صورت نیاز به جراحی‌های سنگین و پیچیده تر به بیمارستان‌های دیگر ارجاع می‌شوند.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه