اتاق اصناف ثبت رکورد بیشترین درخواست در درگاه ملی مجوز‌ها/پروانه های کسب فاقد شناسه یکتا فاقد وجاهت قانونی خواهند بود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران:

اتاق اصناف ثبت رکورد بیشترین درخواست در درگاه ملی مجوز‌ها/پروانه های کسب فاقد شناسه یکتا فاقد وجاهت قانونی خواهند بود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: در بین دستگاه‌های اجرایی استان، اتاق اصناف، اداره کل جهاد کشاورزی و سازمان نظام پزشکی استان به ترتیب با ۲۲ هزار و ۴۶۲، سه هزار و ۷۵۸ و سه هزار و ۲۸۴ مورد بیشترین درخواست‌ها را در درگاه ملی مجوزها به خود اختصاص داده اند.

به گزارش مازنداصناف، سیداسماعیل هاشمی روز چهار شنبه اظهار داشت: فرایند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی اینترنتی mojavez.ir انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها تاپایان سال۱۴۰۲، باید همه مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران بیان کرد: پروانه کسب هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شده و یا فاقد شناسه یکتا باشند، فاقد اعتبار قانونی بوده و صاحبان آن ها از نظر مالیاتی، بانکی و همچنین دریافت خدمات دولتی با مشکل مواجه خواهند شد.

هاشمی با اشاره به نحوه فرایند ثبت درخواست ها، اظهار کرد: تمام ثبت درخواست‌ها برای هرنوع مجوز از جمله پروانه کسب تنها باید از درگاه ملی مجوزها و به صورت غیر حضوری انجام شود.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران تصریح کرد: مجوزها و پروانه های کسب فاقد شناسه یکتا ثبت شده در سامانه qr.mojavez.ir، فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد، گفت: تمام افرادی که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا یا همان مجوز الکترونیکی را دریافت کنند، از حمایت کامل قانونی نیز برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درخواست تمدید، اصلاح و توسعه مجوزها منوط به اخذ شناسه یکتا است، افزود: بر اساس اعلام مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، از اواخر آذرماه تمام خدمات مرتبط با مجوزها از صدور تا تمدید، اصلاح و توسعه به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان از طریق درگاه ملی انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد: متقاضیان در درگاه ملی مجوزهای کشور از اول فروردین تا آخر آبانماه امسال در مجموع ۴۴ هزار و ۵۱۶ درخواست صدور مجوز از دستگاه‌های اجرایی این استان را داشتند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۹۷ درخواست منجر به صدور مجوز، ۱۳ هزار و ۷۹۰ درخواست با عدم صدور، ۹۵۱ درخواست در انتظار پاسخ استعلام و یکهزار و ۹۶۳ درخواست نیز با انصراف همراه بوده است.

هاشمی گفت: در بین دستگاه‌های اجرایی استان، اتاق اصناف، اداره کل جهاد کشاورزی و سازمان نظام پزشکی استان به ترتیب با ۲۲ هزار و ۴۶۲، سه هزار و ۷۵۸ و سه هزار و ۲۸۴ مورد بیشترین درخواست‌ها را در درگاه ملی مجوزها به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

 


ارسال دیدگاه