پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۲۱ هزارتن گندم و ۱۸هزار تن کلزا در مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران خبر داد:

پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۲۱ هزارتن گندم و ۱۸هزار تن کلزا در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: انتظار می‌رود در سال زراعی جدید حدود ۱۸ هزارتن دانه روغنی کلزا و ۱۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران خریداری شود.

به گزارش مازنداصناف، نخستین جلسه کمیته داخلی هماهنگی خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا و گندم در مازندران برای فصل زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با حضور اعضای کمیته خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران برگزار شد.

برگزاری این جلسه در راستای حمایت از تولید محصولات کشاروزی در کشور و به منظور بررسی مشکلات و اتخاذ تمهیدات لازم جهت رفع موانع و انجام بهینه عملیات خرید تضمینی این دو محصول استراتژیک در سطح استان انجام گرفت.

عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در این جلسه با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم قبل از آغاز فصل خرید و انجام هماهنگی‌ها با سایر دستگاه های همکار در اجرای طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به سطح زیرکشت ۱۲هزار و ۶۵۰هکتاری کلزا و ۵۸هزار هکتاری گندم در استان مازندران و پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر تولید ۲۲ هزار و ۶۳۰ تن کلزا و ۱۶۸ هزار و ۴۰۰ تن گندم، انتظار می‌رود در سال زراعی جدید حدود ۱۸ هزارتن دانه روغنی کلزا و ۱۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران خریداری شود.

وی افزود: نرخ پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا براساس ناخالصی ۲ درصد و رطوبت ۱۰ درصد ۳۵ هزار تومان و گندم با افت مفید ۴ درصد و غیرمفید یک درصد، مبلغ ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

در این جلسه کمیته داخلی خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تعیین تعداد و جانمایی مراکز خرید، فروش دانه خریداری شده، حمل دانه کلزا، کالیبره کردن دستگاه های مورد استفاده در عملیات خرید تضمینی، هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، بانک عامل، مراکز تعاونی روستایی و کارخانجات آرد استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/


ارسال دیدگاه