فیلم| توزیع 75 هزار کیسه آرد فوق‌العاده خبازی طی ایام نوروز و ماه رمضان در مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران خبر داد:

فیلم| توزیع 75 هزار کیسه آرد فوق‌العاده خبازی طی ایام نوروز و ماه رمضان در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت:مقرر شد تا طی دو مرحله بالغ بر 75 هزار کیسه آرد به‌عنوان سهمیه مناسبتی و فوق‌العاده در میان خبازی‌های منتخب تحت مصوب کارگروه آرد و نان هر شهرستان، توزیع خواهد شد.

به گزارش مازنداصناف، عباسعلی وفایی‌نژاد ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از سیلوی شهید میرزاپور نکا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: امسال یکی از بهترین سال‌های موجودی گندم استان مازندران بوده است و دولت امسال یکی از سال‌های موفق تامین گندم را پشت سر گذاشت.

وی افزود: تولید مصرف گندم ما ۲۰ درصد نیاز ما است که امسال با ثبت رقم ۱۱۸ هزار تن به بالاترین سطح خود رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، با بیان اینکه تامین گندم استان مازندران از 15 استان کشور صورت می‌گیرد؛ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم وارداتی از سایر استان‌های کشور وارد مازندران شده است.

این مسئول ادامه داد: تامین گندم آرد و نان یکی از مقوله‌های مهمی است که در سیاست‌ دولت به ویژه در ایام مناسبتی همچون ماه رمضان و نوروز مورد توجه و اهمیت است.



وفایی‌نژاد بیان کرد: همه ساله در ایام و مناسبت‌های خاص تمهیدات ویژه‌ای از سوی کارگروه آرد و نان استان در خصوص تامین این کالای استراتژیک اندیشیده می‌شود.


وی عنوان کرد: امسال تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بر اهمیت این موضوع دو چندان افزوده است و لذا تامین آرد برای پخت مضاعف نان در این ایام به عنوان یک اصل مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: ماهانه نزدیک به 31 هزار کیسه در استان مازندران جهت پخت نان در میان خبازی‌های استان توزیع می‌شود.

 



این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این میزان مقرر شد تا طی دو مرحله بالغ بر 75 هزار کیسه آرد به‌عنوان سهمیه مناسبتی و فوق‌العاده در میان خبازی‌های منتخب تحت مصوب کارگروه آرد و نان هر شهرستان، توزیع خواهد شد.

وفایی‌نژاد اذعان کرد: بنا است تا طی روزهای آتی و در مرحله نخست، 45 هزار کیسه آرد در اختیار خبازی‌های منتخب قرار گیرد.

وی اذعان کرد:  مدیریت کشیک‌های خبازی‌های هر شهرستان بر عهده هر شهرستان گذاشته شده است و متناسب‌سازی ساعات پخت در اختیار فرمانداران قرار داده شده است.

 

 

 


ارسال دیدگاه