ظرفیت اتاق اصناف ایران در تدوین استراتژی صادرات با مشارکت دولت/ ۳ تاثیرِ صادرات؛ بر تقویت حوزه صنفی
رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران مطرح کرد؛

ظرفیت اتاق اصناف ایران در تدوین استراتژی صادرات با مشارکت دولت/ ۳ تاثیرِ صادرات؛ بر تقویت حوزه صنفی

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران بر ظرفیت اتاق اصناف ایران در برنامه‌ریزی‌های صادراتی تاکید کرد و گفت: لازم است که دولت و نهادهای مربوطه در تدوین استراتژی صادرات با اتاق اصناف ایران در ارتباط مستقیم باشند.

به گزارش مازنداصناف، رضا صادقی رئیس اتاق اصناف بابل،  بیان کرد: اصناف می‌توانند در حوزه صادرات و ارزآوری، نقش موثرتری داشته باشند و بر اقتصاد کشور و حتی در اقتصاد جهانی تاثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر این، تقویت حضور اصناف در عرصه تجارت بین المللی، برای حوزه صنفی نیز تاثیرات مهمی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران در تشریح تاثیر صادرات بر تقویت حوزه صنفی اظهار کرد: صادرات تاثیر مهمی روی کسب و کارهای صنفی دارد. به طور مثال، کسب و کارهای داخلی با فروش کالا و خدمات در کشورهای مختلف بازارهای جدیدی را به دست آورده و می‌توانند میزان سوددهی را افزایش دهند.

وی دومین تاثیر را، تنوع سبد سرمایه گذاری دانست و افزود: فروش به بازارهای مختلف می‌تواند فرصت‌های متعددی برای سرمایه‌گذار فراهم کند. بدین‌ترتیب سرمایه‌گذار دیگر به یک بخش وابسته نبوده و درصورتی که یکی از سرمایه‌گذاری‌ها ارزش خود را از دست بدهد، سرمایه‌گذاری‌های دیگر می‌توانند آن را جبران کنند.

نماینده اصناف استان مازندران در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران، تصریح کرد: سومین تاثیر صادرات بر تقویت اصناف مربوط به ارتقای نوآوری است. به نحوی که تجار و بازاریان با ورود به بازارهای بین‌المللی، ضمن کسب دانش و تجارب جدید، راهی برای ابداع فناوری‌های نوآورانه پیدا خواهند کرد؛ که این امر ناخودآگاه بر بهبود عملکرد اصناف در تولید و توزیع و نیز ارائه خدمات، مشتری‌مداری و … تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران بیان کرد: از این رو، افزایش نقش اصناف در صادرات می‌تواند منجر به بهبود فضای کسب و کار، درآمدهای ارزی، برندسازی محصولات ایرانی در جهان، ارتقای خدمات به مصرف کنندگان داخلی شده و پیامدهای مثبت دیگری را در پی داشته باشد. از این رو در کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران به دنبال راه کارهای جدید برای رشد صادرات صنفی هستیم. 

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه