کلاف سردرگم اما و اگرهای بازار مرغ به تولید ضربه وارد می‌کند

کلاف سردرگم اما و اگرهای بازار مرغ به تولید ضربه وارد می‌کند

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر ضرورت ورود جدی پشتیبانی در بحث خرید مرغ، گفت: اگر اما و اگر در بحث خرید مرغ از بازار داشته باشیم، تولید متضرر خواهد شد.

به گزارش مازنداصناف، عطاءالله حسن‌زاده عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره وضعیت بازار مرغ  اظهار کرد: قیمت امروز بازار مرغ که حتی از قیمت حمایتی هم پایین‌تر است نشان‌می‌دهد میزان جوجه‌ریزی با به میزان کافی انجام شده است.

*ضرورت ورود جدی پشتیبانی برای تعادل قیمتی

وی افزود: باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم و همچنین افزایش تولید لازم است پشتیبانی ورود پیدا کند و همچنین با ذخیره‌سازی به تعادل قیمتی برسیم.

*تولید مرغ پاسخگوی بازار عید و رمضان

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اعلام اینکه باید مقدمات و بستر خرید فراهم باشد تا جلوی ضرر و زیان تولیدکنندگان گرفته شود، تصریح کرد: طی بهمن ماه امسال ۱۵۲ میلیون قطعه و در استان مازندران ۱۶ میلیون و ۷۰۰ قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که می‌تواند تامین کننده بازار رمضان و عید نوروز باشد.

*قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت حمایتی است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اعلام اینکه قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت حمایتی است، اظهار کرد: این موضوع به تامین نیاز برمی‌گردد که در این زمینه اهتمام جدی صورت گرفت.

*ضرورت فعال کردن صادرات مرغ

حسن‌زاده با اعلام اینکه در کنار بحث خرید و ذخیره‌سازی باید بحث صادرات را هم فعال کنیم، تصریح کرد: با فعال کردن بحث صادرات بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار می‌شود و تولیدکننده نیز متضرر نشده و با اطمینان خاطر به تولید می‌پردازد.

*ضرورت ورود جدی پشتیبانی برای خرید مرغ

وی با تاکید بر اینکه ورود پشتیانی و تنظیم بازار به‌منظور کاهش نگرانی تولیدکنندگان جدی است، خاطرنشان کرد: اگر اما و اگر در بحث خرید داشته باشیم باعث می‌شود تولید آسیب ببیند و اگر تولید آسیب بیند روی بحث جوجه‌ریزی تاثیر منفی برجای می‌گذارد.

امنیت بازار و تولید به هم گره خورد

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی یادآور شد: در کنار اینکه باید بستر خرید آماده باشد، در بحث صادرات هم درحال تلاش هستیم تا در این زمینه هم توفیقاتی حاصل شود. حسن‌زاده گفت: اگر امنیت بازار حفظ شود در این صورت امنیت تولید هم حفظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه