افزایش قیمت نان خارج از مصوبات تخلف است
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

افزایش قیمت نان خارج از مصوبات تخلف است

سخنگوی اقتصادی دولت، درباره افزایش غیرقانونی قیمت نان، تصریح کرد: سیاست دولت این است که سهم هزینه نان در سبد معیشت خانوار کشور همچنان پایین بماند. این سهم در شروع به کار دولت حدود ۲.۵ درصد بود که اکنون به زیر ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مازنداصناف، : سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص افزایش قیمت نان در سال جاری برخی استان‌ها درخواست خود را به کارگروه‌های آرد و نان استان و کشور ارائه کردند که بررسی و تصویب شد اما خارج از این مصوبات هرگونه افزایش قیمتی تخلف است و بازرسی اصناف و سازمان تعزیرات باید با این تخلفات برخورد کنند.


اقداماتی که تولید داخلی گوشت قرمز را تحت تاثیر قرار داد
خاندوزی درباره کاهش نیافتن قیمت گوشت توضیح داد: متاسفانه در سال‌های اخیر دو اقدام، تاثیر بسیار منفی بر وضعیت تولید داخلی گوشت قرمز در کشور گذاشت؛ اول مسائل ناشی از خشکسالی‌هایی بود که وجود داشت و دوم افزایش قیمت نهاده‌هایی که صورت گرفت و تدابیری که لازم بود برای تامین مالی آنها لحاظ شود، باعث شد که در سال های گذشته دام های مولد راهی کشتارگاه شدند.


وی عنوان کرد: دولت در سال ۱۴۰۲ برای اینکه جلوی این مسیر را بگیرد دو اقدام مهم را در دستور کار قرار داد، اقدام اول تدبیری بود که وزارت جهاد در حمایت از دامداران با تامین و عرضه کافی خوراک و نهادهای دامی انجام داد و دوم تعادل بخشی به بازار را از مسیر واردات انجام داد.


وزیر اقتصاد ادامه داد: امیدواریم برنامه‌های وزرات جهاد کشاورزی هم در تامین گوشت و هم در ثبات قیمت‌ها به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه