صدور ۲۰۰ هزار مجوز صنفی در دوران پس از انقلاب اسلامی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

صدور ۲۰۰ هزار مجوز صنفی در دوران پس از انقلاب اسلامی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ هزار مجوز صنفی صادر شد؛ گفت: ۵۰۰ هزار نفر در اتحادیه صنفی اشتغال دارند.

به گزارش مازنداصناف، نادعلی کهنسال در گفتگو با خبرنگار ما  با بیان اینکه قبل از انقلاب ظرفیت سرمایه گذاری در استان بخش کشاورزی یا بخش گردشگری بوده است، گفت: بعد از انقلاب شاهد ایجاد ۴۰ شهرک‌های صنعتی با ایجاد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی بودیم.

وی افزود: ۵۵۰ درصد در بحث تولید بعد از انقلاب در کارنامه این نظام مقدس ثبت شد.

کهنسال با تاکید بر اینکه اشتغال بالای ۸۰ هزار نفر در استان می‌تواند برای ما قابل توجه باشد، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار مجوز صنفی صادر شد و حدود ۶۰۵ اتحادیه صنفی با ۲۲ اتاق اصناف تأمین و توزیع خدمات را برعهده دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر در اتحادیه صنفی اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای مختلفی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و فرآوری انجام شد و مجوزهای پایانه‌های صادراتی مثل گل و گیاه، میوه و مرکبات و برنج صادر شد.

این مسئول ادامه داد: با صدور هزار و ۹۹۳ فقره جواز تأسیس، ۷۲۶ فقره واحد تولیدی را در شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۷ هزار و ۹۵۳ نفر ایجاد کردیم.

نادعلی کهنسال تاکید کرد: ۵.۸۹ درصد در حوزه صنعت ،۳.۲۷ درصد در حوزه معدن و ۶ درصد خدمات و تجارت بازرگانی رشد و تحقق داشتیم.

وی اعلام کرد: بروزرسانی شناسه واحدهای صنعتی بیش از ۷۰۰ مورد بوده و ۲۱۴ واحد راکد احیا و راه اندازی شده است.

کهنسال گفت: هزار و ۶۰۰ مصوبه و ۱۲۰ جلسه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران اجرا شد و ۳۰۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته در دریافت حقوق دریافتی در معادن رشد داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: میزان صادرات غیرنفتی ما بعد از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۹۰ میلیون دلار با ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تن بوده است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه