خرید برنج مازندران در پنج مرکز/ دلیل رکود بازار برنج وجود مافیا است
استاندار مازندران:

خرید برنج مازندران در پنج مرکز/ دلیل رکود بازار برنج وجود مافیا است

استاندار مازندران با تاکید بر حذف مافیا و واسطه ها در بخش کشاورزی و برنج گفت: برنج مازندران در پنج مرکز در حال خرید است.

به گزارش مازنداصناف، سید محمود حسینی پور  با اظهار این که میزان تورم در استان ۱۳ سال بالای میانگین کشور بود، گفت: اما در دولت کنونی حصار تورم را شکستیم و طی دو سال گذشته به زیر میانگین کشوری رسیدیم.

وی از احیای ۲۲۱ واحد تولیدی طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: احیای این واحدها سبب شد تا نرخ بیکاری در استان سه درصد زیر میانگین کشوری و به ۵.۱ درصد برسد.

وی با اظهار این که طی ریل گذاری صورت گرفته برنامه ریزی برای صادرات محصولات استان شده است، افزود: مازندران قطب تولید مرکبات و برنج کشور است و سال های سال مافیای برنج در استان شکل گرفت و ما روی گردن این مافیا پا گذاشتیم.

استاندار مازندران گفت: نقش مافیا و واسطه ها در تولیدات کشاورزی باید حذف شود و تولیدکننده به صورت مستقیم تولیدات را عرضه کند و راهکار آن عرضه محصول در برنج است.

حسینی پور از خرید برنج در پنج مرکز در استان خبر داد و گفت: مافیای برنج سبب شده تا این محصول نتواند ارزش واقعی خود را پیدا کند و دلیل افت و رکود بازار برنج وجود مافیا است.

وی از شکل گیری اتحادیه هایی برای نظام مند کردن بازار برنج در استان خبر داد و گفت: با ریل گذاری صورت گرفته فاصله قیمت برنج از تولیدکننده تا مصرف کننده به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه