نمایندگان بند (۳) با تأیید اتاق‌های اصناف به مرکز دادرسی مالیاتی معرفی شوند
رئیس اتاق اصناف بابل:

نمایندگان بند (۳) با تأیید اتاق‌های اصناف به مرکز دادرسی مالیاتی معرفی شوند

رئیس اتاق اصناف بابل با اشاره به اصلاحیه جدید ماده (۲۴۴) قانون مالیات‌های مستقیم گفت: افرادی می‌توانند به‌عنوان نماینده بند (۳) در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی شرکت کنند که توسط اتاق اصناف ایران به مرکز دادرسی مالیاتی معرفی شوند.

به گزارش مازنداصناف، رضا صادقی رئیس اتاق اصناف بابل با اشاره به اصلاحیه جدید ماده (۲۴۴) قانون مالیات‌های مستقیم گفت: هر هیأت حل اختلاف مالیاتی از ۳ عضو تشکیل می‌شود. یکی از این ۳ عضو، افراد معرفی‌شده از سوی مراجع مذکور در بند (۳) این ماده است. در خصوص مؤدیانِ صنفی، این مرجع، اتاق اصناف ایران است. بنابراین بعد از اصلاحیه اخیر، افرادی می‌توانند به‌عنوان نماینده بند (۳) در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی شرکت کنند که توسط اتاق اصناف ایران به مرکز دادرسی مالیاتی معرفی شوند.


وی افزود: با توجه به اینکه در ماده (۲۴۴) سابق (قبل از اصلاح) از عبارت «تشکل‌های صنفی» استفاده شده بود، معرفی نمایندگان بند (۳) توسط اتحادیه‌های صنفی، با اشکال قانونی مواجه نبود، اما پس از اصلاحیه ماده مذکور، هرگونه دعوت از نمایندگانی که از سوی اتحادیه‌ها به مرکز دادرسی معرفی می‌شوند، خلاف قانون است. صرفاً حضور نمایندگانی که پیش از اصلاحیه توسط اتحادیه‌ها به‌عنوان نماینده بند (۳) معرفی شده بودند، تا پایان مدت اعتبار احکامِ آنها، فاقد اشکال قانونی است.


به گفته وی متأسفانه اخیرا مشاهده می‌شود که برخی از اتحادیه‌ها بدون تمکین نسبت به حکم صریح قانون، افراد جدیدی را به‌عنوان نماینده بند (۳) به ادارت مالیاتی معرفی و در کمال تعجب ادارت مذکور نیز از این نمایندگان جهت شرکت در هیأت‌ها دعوت به عمل می‌آورند. بدیهی است حضور نمایندگان معرفی‌شده توسط اتحادیه‌ها در هیأت‌های حل اختلاف، مغایر قانون بوده و در نتیجه، تمام آرای صادره از سوی هیأت‌هایی که این دسته از نمایندگان در آن‌ها حضور داشته‌اند، بی‌اعتبار است.


رئیس اتاق اصناف بابل تأکید کرد: لازم است تدبیری چاره‌اندیشی شود که به‌موجب آن نمایندگان بند (۳) ابتدا توسط اتحادیه‌ها به اتاق‌های اصناف معرفی و در صورت تأیید آنها، اتاق مربوطه افراد معرفی‌شده را به اتاق اصناف ایران معرفی کند تا در نهایت اتاق اصناف ایران نیز فهرست افراد معرفی‌شده از اتاق‌های سراسر کشور را پس از تأیید، به مرکز دادرسی مالیاتی ارسال کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه