برنامه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای مدیریت بازار شب عید و ماه مبارک رمضان
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاسخ داد؛

برنامه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای مدیریت بازار شب عید و ماه مبارک رمضان

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آمادگی هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک و محصولات چرمی برای مدیریت بازار شب عید و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش مازنداصناف، منصور عالی‌پور  از آمادگی هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک و محصولات چرمی برای مدیریت بازار شب عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رسته‌های مختلف فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به رسته‌های مواد غذایی، پوشاک، رستوران، لوازم خانگی و … اشاره کرد. هایپرمارکت‌ها انواع کالاهای مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، شوینده و … را عرضه می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که قدرت خرید مردم کاهش یافته است این فروشگاه‌ها اکثرا به مناسبت ایام پایان سال و ماه مبارک رمضان، تخفیف‌هایی را در نظر گرفته‌اند و این تخفیف‌ها تاثیرگذار خواهد بود و انتظار داریم که شور و نشاطی برای خریدهای بهاره در بازار ایجاد شود.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: این فروشگاه ها جشنواره، جایزه، تخفیف و فروش فوق العاده در نظر گرفته اند که اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای بر حسن عملکرد این فروشگاه ها نظارت خواهد داشت.

عالی‌پور به پرسشی مبنی بر حجم خرید فروشگاه های زنجیره ای از تولیدکنندگان در ایام پایانی سال این گونه پاسخ داد: اغلب تولیدکنندگان مواد غذایی، شوینده، بهداشتی و پوشاک، در ایام پایانی سالی، انبارگردانی دارند و از سوی دیگر تقاضا از سوی مصرف کننده نهایی افزایش می یابد. لذا حجم سفارش فروشگاه‌ها از تولیدکنندگان افزایش خواهد داشت. به این ترتیب در این ایام، نمودار فروش در فروشگاه های زنجیره ای معمولا نسبت به ماه‌های دیگر سال؛ افزایش خواهد داشت.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاسخ به اینکه نحوه همکاری برندهای پوشاک و محصولات چرمی با این اتحادیه چگونه است، گفت: در حال حاضر ۳۱ برند پوشاک و محصولات چرمی از اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای پروانه کسب دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همه این‌ها، به فروش تخصصی همان برند می‌پردازند. به بیان دیگر، در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک، فروشگاهی نداریم که برندهای مختلف را در کنار یکدیگر عرضه کند. این فروشگاه‌های پوشاک اغلب در تملک برندها هستند اما بعضا از ظرفیت فرانچایز هم استفاده شده است.

عالی‌پور بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره مشکلات خاص خود را دارند که در جلساتی با اتاق اصناف ایران و نهادهای ذی‌ربط پیگیری می‌کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه