برگزاری نمایشگاه‌های فروش کالا با مدیریت و اجرای اتاق‌های اصناف
معاون تجارت وزارت صمت در ششمین اجلاس هشتمین دوره هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران خبر داد:

برگزاری نمایشگاه‌های فروش کالا با مدیریت و اجرای اتاق‌های اصناف

معاون تجارت وزارت صمت گفت: در حوزه مباحث مشترک اصناف و وزارت صمت هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته است؛ به خصوص در بحث مالیات، جلسات متعددی برگزار شده و مسائل و چالش‌ها مطرح شده است.

به گزارش مازنداصناف،   علیرضا شاه‌میرزایی در ششمین اجلاس هشتمین دوره هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران که امروز دوشنبه، دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد؛ با اشاره به ورود بانک‌ها به حوزه بازار گفت: ‌می‌دانیم که بانک‌ها این حق را ندارند که با ایجاد انحصار، تسهیلات خود را صرفا به بخش‌های خاصی محدود کنند و به این ترتیب عدالت را در بازار رقابتی بر هم بزنند.


وی افزود: ما می‌خواهیم که با حفظ بازار سنتی کشور از مزیت‌ روش‌های نوین فروش نیز استفاده کنیم. در همین راستا مجموعه‌ای از طرح‌های مالی- اعتباری با هدف افزایش قدرت خرید مردم در حال اجرا است که این روش‌ها باعث تورم نخواهد شد.


معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تأکید کرد: امسال به تمامی استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که کلیه نمایشگاه‌هایی که ماهیت فروش دارند باید با مدیریت و نظارت بر اجرای اتاق‌های اصناف انجام شود.


وی  از اجرای طرح عید تا عید خبر داد و گفت: طرح عید تا عید که بخشی از آن به کارکنان دولت اختصاص پیدا می‌کند که از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری و شرکت‌های تجاری اعتبار لازم به کارمندان اختصاص پیدا کرده و اقساط آن از حقوق کارکنان کم می‌شود. علاوه بر کارکنان دولت نیز آحاد مردم می‌توانند بر اساس اعتبارسنجی که شبکه بانکی انجام می‌دهد، از این طرح استفاده کنند. به عبارت دیگر  اگر افراد بدهی یا چک برگشتی نداشته باشند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه