یک در هزار مالیات را به اصناف پرداخت می‌کنیم
وعده وزیر امور اقتصاد در ششمین اجلاس هشتمین دوره هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران:

یک در هزار مالیات را به اصناف پرداخت می‌کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عملکرد اتاق اصناف ایران در دوره جدید گفت: این دوره از مدیریت اتاق اصناف ایران، یکی از دوره‌های کم نظیر و درخشان عملکرد این اتاق در سال‌های اخیر بوده است و امیدوارم با همین رویه ادامه پیدا کند.

به گزارش مازنداصناف، سیداحسان خاندوزی در ششمین اجلاس هشتمین دوره هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: همکاری و همدلی مجموعه اصناف در پیشبرد مصوبات مجلس ستودنی است و برخلاف تلاش عده‌ای که کوشیدند این مصوبات را به نقطه تعارض مابین دولت و اصناف کشور تبدیل کنند، اما اصناف هوشمندانه و هنرمندانه آن را به نقطه‌قوت عملکرد خود در کارنامه دولت، مجلس و اصناف کشور تبدیل کردند.


وی ادامه داد: به واقع عملکرد درخشان اصناف موجب شده پرچم افتخار آنها همواره برافراشته باشد لذا امید داریم که فعالیت دوره فعلی اتاق اصناف کشور نه تنها به دولت کمک کند ، بلکه امیدواریم در سال‌های آینده نیز وقتی به نظامات و ترتیبات صنفی کشور نگاه می‌کنیم، نقطه عطفی در تاریخ کشور باشد.


خاندوزی گفت: یکی از وجوه تمایز اتاق اصناف ایران درایت و هوشمندی روسا و مدیران اتاق است که به استقبال آینده رفته تا قوانین و مقررات جدید عصر تکنولوژی و اقتصاد دیجیتال و فناوری‌ها را روی ریل اقتصادی به حرکت درآورد. این در حالی است که برخی گروه‌های اقتصادی پرمدعا که همواره خود را حائز شرایط خاصی می‌دانند، آنقدر هوشمندی و غیرت ملی به کار نبستند تا بتوانند آینده اقتصادی کشور را با تدبیر و درایت خود بسازند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تلاش دولت برای رفع موانع و مشکلات پیش‌روی اصناف عنوان کرد: تلاش ما در هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل محیط کسب و کار این بوده که نیازها و چالش‌های اصناف را رفع کنیم. در همین راستا نیز فهرستی از بیش از ۲۰ مورد از اجحافاتی تنها طی یک سال گذشته به واحدهای مختلف صنفی تحمیل شده بود و به بهانه‌های مختلف آنها را وارد تنگنا کرده، تهیه شده است و قرار است به ترتیب اولویت مرتفع شود.


خاندوزی با اشاره به یکی از مهم‌ترین مطالبات اتاق اصناف ایران برای تحقق موضوع یک در هزار تبصره ۲ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، وعده داد: در صورتی که سازمان برنامه و بودجه به این قانون عمل نکرده باشد، وزارت امور اقتصادی و دارایی، حتی ۲۴ ساعت هم معطل نخواهد کرد و بدون شک یک در هزار مالیاتی سهم اصناف را پرداخت خواهد کرد چرا که ما موافق تحقق این امر هستیم و آن را اجرایی خواهیم کرد.


وی در خصوص نظام مالیاتی در سال ۱۴۰۳ نیز با اشاره به رشد ۵۰ درصدی مالیات‌های وصولی دولت گفت: در این راستا دولت بنا دارد تا فشار مالیاتی بر مودیانی که همیشه به صورت شفاف عمل کرده‌اند کاهش یابد. برای تحقق این امر باید ابتدا فرارهای مالیاتی را شناسایی و در تور مالیاتی گرفتار کنیم. در مرحله دوم نیز باید به توسعه بخش‌هایی که در زنجیره توزیع مغفول مانده است کمک کنیم


وی در پایان وعده داد که دولت رسیدگی و پیگیری دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصناف را تسریع و به اصناف که همواره طلایه‌داران اقتصاد کشور هستند در مسیر بهبود عملکرد آنها در چارچوب قانون کمک خواهد کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه