عدم همخوانی ضرایب مالیاتی با وضعیت اقتصادی حاکم بر بازار
دبیرکل اتاق اصناف ایران تأکید کرد؛

عدم همخوانی ضرایب مالیاتی با وضعیت اقتصادی حاکم بر بازار

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: یکی از معضلات اصناف در حوزه مالیاتی و تشخیص مالیات صنوف، موضوع اینتاکدها یا همان نسبت ضرائب سود به فروش است که برای اصناف مختلف از سوی سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شده است که با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم، میزان ضرائب با فضای موجود سازگاری و همخوانی ندارد.

به گزارش مازنداصناف،محمود بنانژاد افزود: ضرایبی که از سوی سازمان امور مالیاتی مصوب شده است، مغایرت‌هایی با سودهای مصوب شده از سوی هیأت عالی نظارت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دارد؛ چه بسا ضرایبی که برای بسیاری از اقلام کالایی از فروشندگان دریافت می‌شود بسیار کمتر از ضرایبی است که از سوی سازمان امور مالیاتی تعیین شده است.


وی ادامه داد: برای رفع این چالش جلساتی با مسئولان ارشد سازمان امور مالیاتی برگزار و آمادگی اتاق اصناف ایران را برای ارائه پیشنهاداتی در خصوص اصلاح اینتاکدها اعلام کرده‌ایم.


به گفته بنانژاد، با توجه به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در اتاق اصناف ایران و عضویت فعالان صنفی باتجربه و کاردان در این کمیسیون‌ها، ضرورت ارائه پیشنهادات و نقطه‌نظرات اعضای کمیسیون‌های تخصصی در خصوص اصلاح اینتاکدها به کمیسیون‌ها ابلاغ شده و قرار است در بازه زمانی ۲۰ روزه، پیشنهادات اعضای کمیسیون به اتاق اصناف ایران ارائه شود تا بر اساس آن بتوانیم پیش از پایان سال ۱۴۰۲ به جمع‌بندی نهایی رسیده و پیشنهادات خود را برای تصمیم‌گیری در خصوص ضرایب مالیاتی سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی اعلام کنیم.


گفتنی است؛ سازمان امور مالیاتی به منظور افزایش دقت در طبقه بندی فعالیت‌ کسب و کارها و مشاغل و تسهیل در روند تشخیص مالیات، به هر فعالیت اقتصادی یک کد مالیاتی ویژه اختصاص می‌دهد، که اینتاکد نامیده می‌شود.

منبع:  پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه