لزوم تقویت نشان نساجی مازندران/ تکمیل زنجیره تولید صنعت نساجی یک ضرورت است
رئیس سازمان برنامه و بودجه در آیین افتتاح خط جدید بافندگی شرکت ساوین تاب:

لزوم تقویت نشان نساجی مازندران/ تکمیل زنجیره تولید صنعت نساجی یک ضرورت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید نشان نساجی را در مازندران تقویت کنیم؛ گفت: باید کمک کنیم تا زنجیزه تولید صنعت نساجی در استان کامل شود.

به گزارش مازنداصناف، در ادامه سفر یک روزه داوود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان مازندران عصر امروز از افتتاح خط جدید بافندگی در شرکت ساوین تاب قائم‌شهر بازدید کرد.

داوود منظور در آیین افتتاحیه خط جدید بافندگی شرکت ساوین‌تاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده خیلی خرسندم که امروز شاهد افتتاح خط تولیدی جدیدی در مجموعه کارخانجات ساوین به بهره‌برداری می‌رسد و یک ظرفیت تولیدی جدیدی را در تولید نخ پنبه ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: باعث افتخار کشور است که اولا تولید داخل ایجاد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده می‌کند و نظام مالیاتی نیز بر اساس آنچه که خلق ثروت و خلق درآمد در واحدهای تولیدی می‌شود؛ می‌تواند منابع پایداری را برای کشور تامین کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خاطرنشان کرد: اقداماتی از این دست در واقع جهاد اقتصادی است و در جنگ اقتصادی امروز راه‌اندازی واحدهای تولیدی و خط تولید جدید در واقع بهترین و بزرگ‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا کشور عزیز ایران، اقتدار پیدا کند.

این مسئول، با اشاره به حمایت دولت از مجموعه ظرفیت‌های تولیدی کشور، ادامه داد: استاندار و مدیرکل صمت مازندران نیز بدنبال گره‌گشایی تولیدکنندگان بخش صنعت در این استان هستند و مسائل تامین مالی صنعت را چه ریالی و چه ارزی می‌بایست برطرف کنیم.

منظور با تاکید بر اینکه مسئله مهم امروز رقابت‌پذیری تولیدات داخلی با واردکنندگان است؛ تصریح کرد: حتما باید نظام تعرفه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا تولیدکننده داخلی ما صیانت شود و اگر ظرفیت تولید داخل ما پاسخگوی بازار کشور است بتوانیم به ظرفیت داخلی اتکا کنیم.

وی اذعان کرد: امروز می‌بینیم که انواع مختلف نخ و پنبه و حتی محصولات نهایی در همین کارخانه در حال تولید است، فرش با کیفیت صادرات همراه با استانداردهای روز دنیا را این کارخانه دارد،  لذا ما وظیفه خود می‌دانیم که حتما کمک کنیم و لذا گزارش این بازدید را حتما به رئیس جمهور و دولت ارائه خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: قول می‌دهیم که هر کاری که از دست ما بر می‌آید در جهت اینکه این قبیل کارها در کشور توسعه پیدا کند و تولید در کشور رونق بگیرد، دریغ نکنیم.

این مسئول، تاکید کرد: به طور خاص در خصوص استان مازندران باید بگویم که همیشه این استان معروف به صنعت نساجی بوده است و حتی تیم فوتبال این استان نیز با همین عنوان در لیگ برتر کشور حاضر است و لذا باید این نشان نساجی را برای این استان، تقویت کنیم.

منظور ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از پنبه مورد نیاز کشور در داخل تولید و تامین می‌شود، حتما باید کمک کنیم تا زنجیزه تولید صنعت نساجی در استان چه از محل محصولات پتروشیمی و چه محصولات کشاورزی و پنبه، کامل کنیم.

وی متذکر شد: لذا لازم است تا صنعت پارچه کشور را بر اساس توانمندی‌های داخلی بنا کنیم و در شرایط کنونی، پارچه داخلی ما به راحتی قابلیت رقابت  کیفی و قیمتی با محصولات خارجی را دارد و در نتیجه قابلیت صادرات را دارد.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه