لزوم شناسایی و ساماندهی انبارهای زیرزمینی ثبت نشده در سامانه جامع تجارت
رئیس کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران تاکید کرد:

لزوم شناسایی و ساماندهی انبارهای زیرزمینی ثبت نشده در سامانه جامع تجارت

رئیس کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران با اشاره به خلاءهای قانونی و قدرت اجرایی در برخورد با شرکت‌های پخش بدون مجوز، بر لزوم شناسایی و ساماندهی انبارهای زیرزمینی ثبت نشده در سامانه جامع تجارت تاکید کرد.

به گزارش مازنداصناف، سیدحسین حسینی نسب، رئیس کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران؛ اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما در شهرستان فیروزآباد و سایر شهرستان‌های کوچک سراسر کشور، شرکت‌های پخش غیرمجازی هستند که بدون داشتن پروانه، اقدام به پخش و عرضه مستقیم کالا می‌کنند.

وی افزود: این شرکت‌ها با داشتن یک انبار زیرزمینی ثبت نشده، شروع به پخش کالاهای مختلف می‌کنند، در حالی که هیچ یک از هزینه‌هایی که یک واحد صنفی متقبل می‌شود را پرداخت نمی‌کنند؛ هزینه‌هایی چون بیمه، مالیات، دارایی، کارگر و غیره که این موضوع آسیب‌های بسیاری به اصناف و واحدهای صنفی به خصوص در شهرستان‌های کوچک وارد می‌کند.

حسینی نسب یادآور شد: بر اساس قانون، همه انبارها باید در سامانه جامع تجارت ثبت شوند. ما در اتاق اصناف قدرت اجرایی لازم برای جلوگیری از پخش این افراد را در اختیار نداریم و سایر نهادها نیز در این زمینه با ما همکاری لازم را ندارند.اما اگر بتوان این واحدها و انبارها را شناسایی کرد، آن زمان می‌توان از طریق نیروهای انتظامی، اماکن و اداره صمت با آنها برخورد کرد تا در نهایت مجبور شوند حوزه فعالیت خود را مشخص کنند و پروانه کسب دریافت کنند.

منبع:  پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه