پیگیری مشکلات نانوایان با سامانه نانینو
دبیرکل اتاق اصناف ایران خبر داد؛

پیگیری مشکلات نانوایان با سامانه نانینو

دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص سامانه نانینو بیان کرد: نانوایان ابهامات و مشکلاتی با سامانه نانینو دارند که از سوی اتاق اصناف ایران، برای رفع این موارد اقدام کرده‌ایم.

به گزارش مازنداصناف،محمود بنانژاد در گفت و گویی بیان کرد: اگرچه با هوشمندسازی و در نهایت توزیع عادلانه آرد موافق هستیم اما نانوایان که قشر زحمتکش جامعه هستند مشکلات زیادی با سامانه نانینو پیدا کرده‌اند و برای رفع آنها و کارایی بهتر باید از نظرات ذینفعان استفاده کرد.

وی افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آرد، انتظار داریم که نان با کیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد و همچنین نانوایان نیز به عنوان یک واحد صنفی بتوانند از این شغل، امرار معاش کنند و هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در شهرهای بزرگ، هر نانوایی لواشی نیاز دارد که به طور روزانه ۱۰ کیسه آرد را نان کند در غیر این صورت، کسب و کار او توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین باید نحوه توزیع آرد به نحوی باشد که نانوایی‌ها تعطیل نشوند و نان با کیفیت به دست مردم برسد.

بنانژاد تاکید کرد: نیاز امروز در زمینه تهیه و توزیع آرد و نان، این است که عملکرد سامانه نانینو شفاف شود. به طور مثال نانوا می‌خواهد بداند که آیا محدودیتی در عرضه نان دارد و یا خیر؟ و اگر قرار است طی عملکردی، مشوق‌هایی داشته باشد، یا تنبیهاتی برای او در نظر گرفته شود، شرایط آن چیست؟ منظور از فروش نامتعارف نان، دقیقا چیست؟ و …

دبیر کل اتاق اصناف ایران بیان کرد: از وزارت اقتصاد و دارایی و متولیان سامانه نانینو دعوت خواهیم کرد که در نشستی با اتحادیه‌های نانوایان به این ابهامات پاسخ داده و حقوق مصرف کننده و نانوایان پایمال نشود. 

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه