کلیات طرح «اصلاح قانون نظام صنفی» در صحن علنی مجلس تصویب شد

کلیات طرح «اصلاح قانون نظام صنفی» در صحن علنی مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور موافقت کردند.

به گزارش مازنداصناف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور را بررسی و کلیات این طرح را تصویب کردند.

رسیدگی به جزییات این طرح در دستور کار ادامه جلسه امروز نمایندگان مجلس قرار دارد.


رئیس اتاق اصناف ایران، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی، این اتفاق را مهم و ارزشمند قلمداد کرد و گفت: امروز اصناف کشور پس از ۱۰ سال انتظار، شاهد تأثیرگذارترین رویداد صنفی کشور بودند.


مجتبی صفایی افزود: با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی، پیوند برادری و وحدتی که پیش از این بسته شده بود، امروز در صحن علنی مجلس به منصه ظهور گذاشته شد.


وی ادامه داد: به رغم جریان‌هایی که تلاش می‌کرد نقش اتاق اصناف را کمرنگ کرده و جایگاه آن را به انزوا بکشاند، اما امروز و به لطف پروردگار و همت نمایندگان انقلابی، با رأی حداکثری، کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی به تصویب رسید.


رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد: اصناف همواره طلایه‌داران خدمت‌رسانی به ملت بزرگ ایران بوده و طبق فرمایش امام خمینی(ره) بازوان ستبر نظام جمهوری اسلامی هستند، لذا اصلاح قانون نظام صنفی از دغدغه‌ها و مطالبات همیشگی آنها بود.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی امروز، اصلاح قانون نظام صنفی، بی‌شک بستری برای رونق و توسعه کسب‌وکارها فراهم خواهد کرد و زمینه تحقق و برقراری عدالت اجتماعی را فراهم می‌کند. مضاف بر اینکه در پرتو اصلاح این قانون، جامعه ایران نیز منتفع می‌شوند و گره کور بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور باز خواهد شد.


وی در پایان با قدردانی از تلاش و زحمات بی‌وقفه مجلس شورای اسلامی در راستا اصلاح این قانون گفت: تصویب کلیات اصلاح قانون نظام صنفی، مصداق بارزی از آگاهی و توجه هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جایگاه و نقش اصناف در اقتصاد کشور است.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه