بازار فروش پرندگان در فریدونکنار جمع‌آوری شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

بازار فروش پرندگان در فریدونکنار جمع‌آوری شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از برپایی و جمع آوری بازار غیرقانونی فروش پرندگان در فریدونکنار خبر داد و گفت: امسال چنین بازاری تشکیل نشده است.

به گزارش مازنداصناف، عطاء الله کاویان صبح یکشنبه در ویژه برنامه پرسجو با اظهار این که پاییز و زمستان سال گذشته عنوان کردیم که محل اصلی بازار فروش پرندگان مهاجر جمع کردیم، گفت: با این حال سماک ها و صیادان در نقاط دیگری ازشهر به صورت پراکنده اقدام به فروش پرنده می‌کردند.

وی با عنوان این که بازار فریدونکنار سه دهه فعالیت غیرقانونی داشته است، افزود: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های قضائی، امنیتی و انتظامی در فریدونکنار، این بازار به طور کامل جمع آوری شده است.

وی با بیان این که کار جمع آوری بازار فریدونکنار از تابستان امسال در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: جمع آوری این بازار خواسته جمعی و مطالبه بوده است.

کاویان به آموزش و اطلاع رسانی به روستاییان حاشیه خبر داد و گفت: با روش صید سنتی دوماً و غیررسمی مخالفتی نداریم زیرا کمک به حفظ زیستگاه‌های پرندگان می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: در این روش سنتی فقط یک گونه خاص که در فرصت انقراض قرار ندارد، اقدام می‌شود از این رو این روش مورد تأیید است ولی روش‌های صید دسته جمعی که منجر به کشتار دسته جمعی می‌شود، قابل پذیرش نیست.

وی افزود: امسال با تلاش‌های صورت گرفته، بازار فروش غیرقانونی پرندگان در فریدونکنار شکل نگرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه