شست ها خبر دار می شوند؛ پشت پرده قسطی فروشی سراها به ناز شست خریداران
ترفند جدید فروش لوازم خانگی؛

شست ها خبر دار می شوند؛ پشت پرده قسطی فروشی سراها به ناز شست خریداران

برخی فروشگاه های بزرگ عرضه لوازم خانگی در ایامی که قدرت خرید مردم به دلیل مشکلات مالی کاهش یافته است، اقدام به اجرای طرح های تبلیغاتی کرده اند که چندان جالب نیست!

به گزارش مازنداصناف، در و دیوار شهر تهران و فضای مجازی پرشده از شصت هایی که فروشندگان بزرگ لوازم خانگی با ایده ای نه چندان متعارف و خشنود کننده سعی در فروش دارند.

یکی از فروشگاه های لوازم خانگی با استفاده از شست و شصت سعی دارد که فروش خود را بیشتر کند و اسم جشنواره اش را هم شصتواره گذاشته!

تبلیغ این فروشنده می گوید: شستت خبردار شده؟ تا شصت روز خرید با شصت قسط می توانی انجام بدهی؟ و دیگری برای رو کم کنی بیلبوردهایش را مزین به شصت وشش کرده و گفته اگه آن مرکز فروش در ۶۰ قسط اجناسش را به شما می فروشد ما در ۶۶ (شصت وشش) قسط می فروشیم و تبلیغاتش را با جفت شش شروع کرده اما هیچ کدام توضیح نمی دهند که سود این اقساط چگونه است؟ یا چه کالاهایی مشمول این طرح های تبلیغاتی می شود؟

بازار پر رکود و بی رونق لوازم خانگی از پس کرونا هنوز نتوانسته جان تازه ای بگیرد و به روز های پر رونق خود برگردد، مردم توانایی خرید نداشته و دارندگان مراکز عرضه نیز با مشکل تامین معیشت روبرو شدند.

در این ایام شاهد بودیم که برخی تولید کنندگان و یا فروشگاه های بزرگ عرضه لوازم خانگی با اجرای طرح های مختلف مانند تخفیف های ویژه و یا فروش اقساطی خواستار بهبود این بازار شدند.

موضوع خرید جهیزیه در زمانی که مردم قدرت خرید لوازم خانگی ندارند اما به یک معضل برای خانواده ها تبدیل شده است، خریدی که مجبور به تهیه آن به هر نحوی هستند چرا که نمی توانند اجناس دست دوم تهیه و یا خرید آن را به بعد موکول کنند.

فروشگاه های بزرگ و تولید کنندگان لوازم خانگی نیز به همین دلیل برخی فروش های ویژه خود را بر این اساس طراحی کردند و یک مجموعه کالای اساسی خانوار را با شرایط ویژه مانند اقساطی بدون پیش پرداخت یا با پرداخت هفته ای ۵۰۰ هزار تومان ارائه کردند.

اگر چه در نوسانات و مشکلات اقتصادی که در کشور حاکم بود صنف لوازم خانگی برای رونق بخشی به این بازار و کمک به مردم برای خرید کالا های مورد نیاز تلاش خود را کردند اما در بخشی دیگر این طرح از دید مردم معایبی نیز دارد.

بازی شصتی با مردم در بازار لوازم خانگی!| تبلیغات برای افزایش قدرت خرید یا فروش ته انباری؟

یکی از خریداران کالاهای لوازم خانگی: برخی طرح های ویژه جهیزیه را تبلیغ می کنند در صورتی که وقتی حضوری مراجعه می کنید، شرایط با چیزی که گفته شده متفاوت است

برای فروش کالای در انبار مانده طرح ویژه زدند

یکی از خریداران کالاهای لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: برخی طرح های ویژه جهیزیه را تبلیغ می کنند در صورتی که وقتی حضوری مراجعه می کنید، شرایط با چیزی که گفته شده متفاوت است.

آرمین مشایخ با بیان اینکه ما مجبور به خرید جهیزیه هستیم اما توان خرید آن را نداریم، گفت: به همین دلیل به دنبال خرید با شرایط ویژه بودیم و در بین مراکز بزرگ عرضه پیگیر طرح ها شدیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح هایی مانند فروش یک مجموع اقلام ضروری و مورد نیاز شروع یک زندگی با شرایط خاص بسیار برای ما خوشحال کننده بود چرا که میتوانستیم با این شرایط ویژه کالاها را خریداری کنیم، به همین دلیل برای خرید مراجعه کردیم.

این خریدار لوازم خانگی گفت: متاسفانه در سری کالاهایی که مشمول این طرح می شود، تنها کالاهایی است که مدل آن قدیمی شده و یا به دلیل بی کیفیت بودن با اقبال خوبی از سوی خریداران روبرو نیست، گویی این طرح را برنامه ریزی کردند که کالاهای مانده در انبار خود را بتوانند بفروشند.

بر اساس برآوردها سود این کالاها حداقل ۲۷ درصد است و در برخی موارد تا ۳۷ درصد نیز محاسبه می شود هر چند که فروشنده ها مدعی هستند این طرح با همکاری بانک ها انجام می شود.

به عنوان مثال شما با مراجعه به یک سایت عرضه کننده لوازم قسطی که همکاری با شرکت های لیزینگی حکمت ایرانیان، پارسیان، پایا و هوشمند فردا و… همکاری دارد برای فروش قسطی لوازم خود و بسته به این که کدام لیزینگ را انتخاب می کنید از ۳۷ درصد تا ۳۹ درصد سود پرداخت می کنید. صرف نظر از شرعی و یا غیر شرعی بودن این مقوله جالب است بدانید که در نگاه اول این نرخ سود بسیار کمتر اعلام می شود. زیرا در هنگام مراجعه و یا بر روی سایت نرخ سود را بر مبنای کل مبلغ خرید محاسبه می کند، غافل از این که شما معمولا مجبور به بازپرداخت اولیه و مثلا حداقل ۳۰ درصد مبلغ کل کالا هستید و با کسر این مبلغ شما متوجه میشوید که بدون احتساب هزینه های مازاد مانند بیمه کالا باید حداقل ۳۷ درصد سود پرداخت کنید که حدود ۳ درصد ماهانه است. به علاوه در هنگام خرید ظاهرا به بانک ها نیز مجوز محاسبه خاصی داده اند که نرخ سود ۲۱ درصد در هنگام خرید اجناس بیش از ۲۸ درصد می شود.

البته دو فروشنده بزرگ لوازم خانگی که این روزها تبلیغاتشان را بیشتر مشاهده می کنید، محاسبه نرخ سود را از روی سایت خود برداشته اند تا عملا مردم ندانند چگونه و با محاسبه چه میزان سود، خرید می کنند.

بازی شصتی با مردم در بازار لوازم خانگی!| تبلیغات برای افزایش قدرت خرید یا فروش ته انباری؟

در هنگام مراجعه و یا بر روی سایت نرخ سود را بر مبنای کل مبلغ خرید محاسبه می کند، غافل از این که شما معمولا مجبور به بازپرداخت اولیه و مثلا حداقل ۳۰ درصد مبلغ کل کالا هستید و با کسر این مبلغ شما متوجه میشوید که بدون احتساب هزینه های مازاد مانند بیمه کالا باید حداقل ۳۷ درصد سود پرداخت کنید که حدود ۳ درصد ماهانه است

وقتی نه راه پس داریم نه پیش

یکی دیگر از خریداران لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: در آستانه ازدواج دخترم مجبور به خرید لوازم خانگی برای جهیزیه وی هستم، اما شرایط خرید بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه مردم قدرت خرید اقساطی لوازم خانگی هم ندارند، گفت: بازپرداخت ها، ماهانه بسیار بالا و میزان سودی که با خرید اقساطی فروشند اعمال می کند بسیار زیاد است.

سهراب فرهادی بیان کرد: باید به میزان سودی که بر کالاها قرار می دهند نظارت شود تا به طور واقع این شرایط به تواند به قدرت خرید مردم کمک کند.

یکی از کارشناسان فروشگاه عرضه لوازم خانگی: اعداد و برند های این کمپین ها توسط فروشگاه تعیین شده است، خریداران می توانند هر یک از کالا ها را که مورد نیازشان نیست حذف کنند

کالاهای ارائه شده در کمپین ها قابل حذف است

یکی از کارشناسان فروشگاه عرضه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص این طرح ها، اظهار داشت: دو کمپین در راستای تسهیل خرید در فروشگاه ما طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد و برند های این کمپین ها توسط فروشگاه تعیین شده است، گفت: خریداران می توانند هر یک از کالا ها را که مورد نیازشان نیست را حذف کنند.

وی در خصوص این کمپین های ۶۰ ماهه گفت: برند کالاهای موجود در کمپین های ما همگی ایرانی و شناخته شده هستند و با گارانتی به فروش می رسد.

اگرچه فروشنده باید در کنار کمک به خرید مردم سود خود را نیز در نظر بگیرد اما برخی نظارت ها بر روند اجرای این طرح ها میتواند به رونق این بازار نیز کمک کند.

شاهد این هستیم که مردم در موقعیت تولید کننده، فروشنده و خریدار همه قصد کمک به این بازار را دارند، دولت نیز باید با حمایت از تولید کننده و فروشنده زمینه کمک به این بازار را فرآهم کند.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه