بازار مسکن در رامسر راکد است/ پلتفرم های غیرمجاز رقیب بنگاه داران
رییس اتحادیه املاک رامسر:

بازار مسکن در رامسر راکد است/ پلتفرم های غیرمجاز رقیب بنگاه داران

رامسر- قربان زاده، رییس اتحادیه املاک شهرستان رامسر وضعیت بازار مسکن را در منطقه راکد دانست و گفت: پیش بینی می شود این وضعیت تا پایان سال ادامه یابد.

به گزارش مازنداصناف، قباد قربانزاده  با بیان اینکه در شهرستان رامسر ۸۵۸ مشاور املاک و ۴۶ نمایشگاه اتومبیل فعالیت دارند، گفت: از مردم فهیم شهرستان رامسر تقاضا می شود در هنگام معامله در دفاتر املاک به پروانه کسب آنها توجه داشته و پروانه کسب در معرض دید عموم نصب شده و دارای اعتبار باشد.

وی با بیان اینکه نرخ نامه مشاورین املاک باید در معرض دید عموم نصب شود، افزود: همشهریان عزیز در دفاتر املاک فاقد پروانه کسب به هیچ عنوان معامله ای انجام ندهند و در صورت مشاهده دفتر فاقد پروانه کسب آن را به اتحادیه مشاورین املاک و خودرو گزارش کنند تا بازرسان اتحادیه وارد عمل شوند.

رییس اتحادیه املاک  شهرستان رامسر مراجعه افراد از شهرستان های همجوار برای مشارکت در ساخت را بیشترین دغدغه در اتحادیه بیان کرد و گفت: باید توجه ویژه داشته باشند که در صورت عقد قرارداد با افرادی که که از شهرهای دیگر به عنوان سازنده وارد این شهر می‌شوند و قصد مشارکت در ساخت دارند، رزومه شغلی آنها بررسی و از شهر آنها و از شهردای همان شهر یا از بانک ها استعلام آنها را دریافت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی مشارکت کنندگان کاسب بسیار محترم هستند و تا به امروز در این مبحث چالشی نداشتیم و تمامی افرادی که برای سرمایه گذاری شهرستان رامسر را انتخاب می کنند در کنار آنها هستیم و همکاران ما با مشاوره درست و تخصصی در کنار سرمایه گذاران هستند و نهایت همکاری را با آنها دارند.

قربان زاده گفت: بازار مسکن به صورت رکود درآمده و احتمال می رود این وضعیت تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

پلتفرم های غیرمجاز رقیب نمایشگاه داران و بنگاه ها

وی تصریح کرد: امروز دغدغه مشاوران در بازار مسکن بودن پلتفرم های مجازی است و هیچ گونه نظارتی در این پلتفرم ها وجود ندارد و باعث شده که اجاره منازل و مغازه ها در بازار افزایش زیادی داشته باشد و این در حالی است که اغلب مستاجران چه مسکونی و چه تجاری از افزایش اجاره بها گله مند هستند و توان پرداخت اجاره ها را ندارند.

وی گفت: امروزه بیش از ۸۰ میلیون گوشی هوشمند در دست عموم مردم قرار دارد که هر شخصی می تواند بدون داشتن مجوز و تخصص اقدام به خرید و فروش و رهن و اجاره املاک کنند و این اپلیکیشن های خانه یاب، خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن، سبب گرانی در بازار مسکن شده و هیچ نظارتی هم در آن وجود ندارد و در نهایت هزینه حضور این اپلیکیشن ها را مشاوران املاک و همکاران گرامی پرداخت می‌کنند و منجر به ضرر و زیان مشاوران املاک دارای مجوز می‌ شود.

رییس اتحادیه املاک  شهرستان رامسر گفت: این سامانه های مجازی بدون پرداخت اجاره مغازه، مالیات و عوارض و هزینه برق، گاز، کارگر اقدام به معامله می‌ کنند ونظارتی نمی شود و علاوه بر این حضور واسطه های بدون پروانه کسب املاک در بازار باعث رنجش همکاران شده و عملا اتحادیه املاک هیچ اهرم فشاری ندارد که با آن واسطه ها مقابله کند.

رییس اتحادیه املاک  شهرستان رامسر یاد آور شد: در خصوص خودرو بیش از ۵۰ درصد آن بدون مراجعه به نمایشگاه ها معامله می شود و بیشتر در فضاهای مجازی معامله می‌شود و این امر باعث نارضایتی نمایشگاه داران شده است زیرا عوارض و مالیات، اجاره مغازه، هزینه کارگر، آب، برق و گاز و ... را نمایشگاه داران پرداخت می‌کنند و معامله در فضای مجازی صورت می‌گیرد و این امر باعث متضرر شدن نمایشگاه داران شده است.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه