پرداخت ۷۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت کلزا به کشاورزان مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد:

پرداخت ۷۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت کلزا به کشاورزان مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: کشاورزان مازندرانی که کلزای خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله مازندران تحویل دادند، مطالبات خود را دریافت کردند.

به گزارش مازنداصناف، عباسعلی وفایی‌نژاد صبح امروز در ارتباط با خرید تضمینی کلزا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان، کلزای خریداری شده از کشاورزان مازندرانی در سال‌جاری با افزایش ۳۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۹هزار و ۱۲۸ تن رسید.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال زراعی، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا، ۲۲ هزار تومان تعیین شده بود و با اصلاح قیمت گندم، قیمت کلزا نیز به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت، اعلام کرد: با توجه به افزایش تولید و تحویل گندم و کلزا به دولت در سال جاری، تا پایان شهریور اصل قیمت کلزا به رقم ۱۹۲ میلیارد تومان به کشاورزان استان پرداخت و امروز با تامین منابع بابت مابه التفاوت و واریز ۷۰ میلیارد تومان، با تمامی کشاورزان کلزاکار مازندرانی با مجموع پرداختی ۲۶۲ میلیارد تومان به‌طور کامل تسویه حساب شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با تشکر از تمامی کشاورزان زحمت‌کش استان و دست‌اندرکاران طرح خرید محصولات کشاورزی، گفت: در سال جاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با توجه به ۸ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان ، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، سازمان تعاونی روستایی و انجمن صنفی کارخانجات آرد به منظور خرید محصول کلزا از کشاورزان اقدام به تجهیز ۱۷مرکز کرد که با توجه به نیاز هر منطقه، ۹مرکز در این طرح فعالیت داشتند.

وفایی‌نژاد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۳۹۳ کشاورز مازندرانی ۹هزار و ۱۲۸ تن کلزا تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله استان داده و این محموله‌ها با ثبت ۳۸ هزار و ۳۴۶سند توسط همکاران ما دریافت شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه