جلوگیری از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده در بنادر مازندران
سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران تاکید کرد:

جلوگیری از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده در بنادر مازندران

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: بخش نظارت اداره دامپزشکی با تلاش‌ شبانه‌روزی در راستای حفظ سلامت جامعه از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده به صنعت خوراک دام و طیور جلوگیری می‌کند.

به گزارش مازنداصناف، حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران در مازندران با تاکید بر اهمیت ویژه سلامت بهداشتی نهاده‌های دامی، اظهار کرد: بخش نظارت اداره دامپزشکی با تلاش‌ شبانه‌روزی در راستای حفظ سلامت جامعه از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده به صنعت خوراک دام و طیور جلوگیری می‌کند.

وی افزود: نحوه‌ نظارت به این صورت است که محموله‌ها پس از تخلیه از کشتی‌ها به دلایل مختلف از بنادر ترخیص نشوند،  با نظارت و آزمایش‌های دوره‌ای ۴۵ روزه این نهاده‌ها در حجم‌های مختلف بررسی شده و اگر در این آزمایش‌ها مشکلی به لحاظ سلامتی برای این نهاده‌ها باشد، از ترخیص جلوگیری شده و جهت طی کردن روند‌های قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران بیان کرد: طی بازدید‌های مستمر و انجام آزمایش‌های دوره‌ای، ۲۹ تن جو دامی فاسد که قابلیت مصرف دام و طیور نداشته با دستور دادستان شهرستان بهشهر از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

آقاپور کاظمی تصریح کرد: موضوع دیگر بحث رصد و پایش داروهای غیرمجاز است که در این زمینه هم کارشناسان دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان از داروخانه‌ها در دستور کار خود دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه