اختصاص ۵۵۰ خودرو به قیمت دولتی جهت اصلاح زیرساخت‌های لجستیک بازرسی اصناف/درآمدهای جدید قانونی برای اتاق‌های اصناف تعریف می‌شود
رئیس اتاق اصناف ایران در پنجمین اجلاس هیات نمایندگان دوره هشتم:

اختصاص ۵۵۰ خودرو به قیمت دولتی جهت اصلاح زیرساخت‌های لجستیک بازرسی اصناف/درآمدهای جدید قانونی برای اتاق‌های اصناف تعریف می‌شود

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در نظر داریم درآمدهای جدید قانونی برای اتاق‌های اصناف تعریف شود و این درآمدهای جدید باید به ارتقای سطح کیفی خدمات اتاق های اصناف و آرامش بازار کمک کند.

به گزارش مازنداصناف، پنجمین اجلاس هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق اصناف ایران با حضور علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت، غلامعلی مهدوی دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، محمدحسین قمری به عنوان مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، سرهنگ علی نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، اعضای هیات عالی نظارت، فرماندهی نیروی انتظامی و برخی دیگر از معاونان و مدیران وزارت صمت امروز ۳ آبان ۱۴۰۲ در مشهد مقدس برگزار شد.

 مجتبی صفایی ضمن تبریک به همه جامعه صنفی به موجب وحدت بی سابقه در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در انتخابات داخلی اخیر، هر هفت عضو، با ۷ رأی انتخاب شدند. از همان روز همه ما با هم عهد بستیم و امروز در پیشگاه آقا امام رضا (ع) باری دیگر با هم عهد می بندیم که در خدمت رسانی به جامعه بزرگ اصناف در کنار شما تلاش کنیم.

وی افزود: اتاق اصناف ایران وارد فضای جدیدی شده است و همه اعضای این هیات رئیسه و طی تنها دو ماه از آغاز به کار ترکیب جدید این هیات رئیسه، در حوزه تسهیل تجارت و دیپلماسی تجاری اقدامتی داشته ایم و در نظر داریم سطح اتاق اصناف ایران را به آنچه باید باشد نزدیک کنیم.

صفایی گفت: بعد از نشستی که با سفیر عربستان داشتیم و تشکیل کارگروه تسهیل تجارت –ضمن معرفی نماینده اتاق اصناف ایران به سفارتخانه عربستان- که ظرفیت واحدهای صنفی تولیدی دیده شد، با همکاری وزارت اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تشکیل کارگروه خوبی از بنگاه‌های تولیدی هستیم؛ لذا آمادگی داشته باشید که به زودی اتاق اصناف ایران میزبان دیگر سفرای کشورها باشد. امروز این باور به وجود آمده است که بنگاه های تولیدی صنفی دارای مزیت ها و ظرفیت های صادراتی هستند و قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارند.

رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد: تفاهم نامه‎‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی در حال انعقاد است و از آنجایی که نمونه آن را در همدان داریم امیدواریم بتوان از ظرفیت شهرک های صنفی در سراسر کشور استفاده شود و تخصیص زمین ارزان قیمت برای واحدهای تولیدی و غیر تولیدی اصناف میسر شود.

صفایی اظهار کرد: پیش نویس طرحی در حال تنظیم است که بازرسی محصولاتی که از اصناف گرفته شده است و به جهاد کشاورزی واگذار شده به اصناف بازگردد؛ در مقابل متعهد می‌شویم که اصناف در تامین مواد غذایی همپای وزارت جهاد کشاورزی باشد. همچنین با اجرای این طرح قرار است که توزیع کالاهای اساسی علاوه بر فروشگاه های زنجیره ای از طریق سایر واحدهای صنفی نیز به فروش برسد تا توزیع این اقلام تسهیل شود.

وی افزود: در نشست هیات عالی نظارت به ریاست مقام محترم وزارت صمت، مصوبات بسیار خوبی داشتیم و بحمدالله دیدیم که وزیر صنعت، معدن و تجارت دغدغه رفع مشکلات اصناف را دارند. در این نشست، اختصاص ۵۵۰ خودرو به قیمت دولتی جهت اصلاح زیرساخت های لجستیک بازرسی اصناف مصوب شد همچنین وجوهاتی که برای صدور پروانه کسب الکترونیک دریافت می‌شود اصلاح شد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در نظر داریم درآمدهای جدید قانونی برای اتاق‌های اصناف تعریف شود و این درآمدهای جدید باید به ارتقای سطح کیفی خدمات اتاق های اصناف و آرامش بازار کمک کند.

وی در خصوص نشست دو جانبه با غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ریاست محترم جمهور نیز بیان کرد: از ایشان خواستیم در خصوص مطالبات اصناف از محل تبصره ۷، ماده ۷۲ قانون نظام صنفی یک در ده هزارم آن را به اتاق اصناف ایران بازگردانند تا برای نوسازی و تقویت واحدهای بازرسی هزینه شود.

قاسم نوده فراهانی دبیر و نماینده وزیر صمت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: اگر صندلی به ما اعتبار دهد، آن وقت که صندلی را از ما بگیرند هیچ جا اعتباری نخواهیم داشت و اما اگر ما به صندلی‌هایمان اعتبار دادیم آن وقت است که کار بزرگ و شایسته‌ای کرده ایم. وی از هیات رئیسه تمامی اتاق های اصناف شهرستان خواست تا نسبت به انتظارات و مطالبات جامعه اصناف توجه بیشتری داشته باشند.

عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته به مناسبت افتتاح نمایشگاه آسانسور در مشهد مقدس بیان کرد: این اتحادیه سال ۱۲۹۷ به عنوان یک اتحادیه تخصصی راه اندازی شد و قدمت بالایی دارد. امروز طی چهار سال فعالیت اتحادیه به جایی رسیدیم که همه شما بدون دغدغه از آسانسور استفاده می کنید.

وی افزود: اتحادیه کشوری آسانسور ۴۵۰ واحد تولیدی و ۲۰۰ واحد توزیعی دارد که ۳۰ واحد آن دانش بنیان است. یک میلیون آسانسور در کشور وجود دارد که روزانه ۳۰۰ میلیون سفر انجام می‌شود.

ابریشمی بیان کرد: واردات آسانسور طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ کاهش قابل توجهی داشته است و این در حالی است که صادرات هم داریم. وی از دولت خواست که محصولات فولادی واحد فولاد مبارکه اصفهان را به نرخ صادراتی به واحدهای زیر پوشش این اتحادیه اختصاص دهند.

در این همایش، اعضای هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران به موجب تقدیر از حمایت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان ایشان و نیز از خود گذشتگی‌های دبیر نماینده وزیر صنعت در هیات رئیسه دقایقی را قیام کردند.

در پایان از برخی از روسای پیشین اتاق های اصناف و سه بازرس برگزیده اصناف تقدیر شد.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه